SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook ze wzrostem wpływów o 25 proc. i 7,3 mld dol. zysku, ma 2,9 mld użytkowników

W minionym kwartale Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.

W ujęciu całorocznym przychody Facebooka poszły w górę o 27 proc. - z 55,84 do 70,7 mld dolarów. Te reklamowe zwiększyły się z 55,01 do 69,65 mld dolarów, a pozostałe z 825 mln do 1,04 mld dolarów.

Jednocześnie koszty podskoczyły o 51 proc. do 46,71 mld dolarów, przez co marża operacyjna zmalała z 45 do 34 proc., a zysk netto z 22,11 do 18,48 mld dolarów. W samym czwartym kwartale wydatki zwiększyły się znacznie mniej (o 34 proc. do 12,22 mld dolarów), co przełożyło się na spadek marży operacyjnej z 46 do 42 proc., natomiast zysk netto wzrósł z 6,88 do 7,35 mld dolarów.




Prawie połowa wpływów w USA i Kanadzie

W minionym kwartale przychody Facebooka w USA i Kanadzie wyniosły 10,25 mld dolarów i stanowiły 48,6 proc. łącznych wpływów. W skali roku zwiększyły się z 8,42 mld dolarów.

W górę poszły też kwartalne wpływy koncernu w innych regionach: w Azji i regionie Pacyfiku z 4,15 do 5,16 mld dolarów, w Europie z 2,76 do 3,66 mld dolarów, a na pozostałych rynkach z 1,57 do 2,01 mld dolarów.

W przypadku przychodów reklamowych proporcje różnych regionów są podobne jak przy łącznych wpływach

Natomiast w pozostałych wpływach Facebooka znacznie większy udział ma USA i Kanada - w zeszłym kwartale w tym regionie osiągnięto 227 mln dolarów z 346 mln dolarów łącznych przychodów, a rok wcześniej 187 z 274 mln dolarów.

W USA i Kanadzie średni przychodów od użytkownika w zeszłym kwartale wyniósł 41,41 dolara, wobec 34,86 dolara rok wcześniej.

W Europie ten wskaźnik był ponad trzy razy niższy, wzrósł rok do roku z 10,98 do 13,21 dolara. W Azji i regionie Pacyfiku zwiększył się z 2,96 do 3,57 dolara, a na pozostałych rynkach z 2,11 do 2,48 dolara.

Codziennie 2,3 mld użytkowników, miesięcznie - 2,9 mld

Z Facebooka przynajmniej raz w miesiącu korzystało w zeszłym kwartale 2,5 mld internautów, wobec 2,32 mld rok wcześniej. Liczba użytkowników w Azji i regionie Pacyfiku zwiększyła się z 947 mln do 1,04 mld, w pozostałych regionach - z 750 do 817 mln, w Europie - z 381 do 394 mln, a w USA i Kanadzie - z 242 do 248 mln.

Natomiast liczba codziennych użytkowników Facebooka poszła w górę z 1,52 mld w czwartym kwartale 2018 roku do 1,66 mld w zeszłym kwartale. Wzrosty nastąpiły we wszystkich regionach działania portalu.

Do Facebooka należą też platformy Instagram, Messenger i WhatsApp. Łączna liczba ich użytkowników (z uwzględnieniem współodwiedzalności), którzy logowali się minimum raz w miesiącu wzrosła z 2,64 mld w czwartym kwartale 2018 roku do 2,89 mld w minionym kwartale, a liczba codziennych użytkowników - z 2,03 do 2,26 mld


Na badania i rozwój więcej niż na sprzedaż

W zeszłym kwartale koszty Facebooka wyniosły 12,22 mld dolarów (wobec 9,09 mld dolarów rok wcześniej), a w całym ub.r. roku - 46,71 mld dolarów (w 2018 roku było to 30,92 mld dolarów).

Firma wydaje najwięcej na trzy główne obszary. W minionym kwartale nakłady na badania i rozwój poszły w górę rok do roku z 2,85 do 3,88 mld dolarów, na marketing i sprzedaż - z 2,47 do 3,03 mld dolarów, a koszty przychodów - z 2,8 do 3,49 mld dolarów. Natomiast wydatki ogólne i administracyjne zwiększyły się z 976 mln do 1,83 mld dolarów, za to w całym ub.r. podskoczyły z 3,45 do 10,46 mld dolarów, co wynikało głównie z 5 mld dolarów kary nałożonej na Facebooka przez Federalną Komisję Handlu w związku z Cambridge Analytica.


Kurs giełdowy Facebooka w dół

W środę na amerykańskiej giełdzie akcje Facebooka w trakcie sesji podrożały o 2,5 proc. do 223,23 dolarów. Natomiast kiedy niedługo potem opublikowano wyniki koncernu, według złożonych zleceń kurs zmalał o 6,96 proc. do 207,70 dolarów.

Przy cenie 223,23 dolarów za akcję kapitalizacja giełdowa Facebooka wynosi 636,6 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Facebook ze wzrostem wpływów o 25 proc. i 7,3 mld dol. zysku, ma 2,9 mld użytkowników

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Cherv
Luk et de pikczer. Dis iz not hjuman...
0 0
odpowiedź