Facebook najlepszy okres ma już sobą? Najsłabsze dane od lat
Wall Street Journal przewiduje, że czas gwałtownego rozrostu Facebooka wreszcie dobiegł końca.
WSJ przeanalizowało statystyki na temat Facebooka, których dostarcza comScore, firma zajmująca się badaniami rynku internetowego. Z zebranych danych wynika, że w kwietniu największy portal społecznościowy na świecie zanotował 158 mln unikalnych odwiedzin w Stanach Zjednoczonych. W porównaniu ze stanem sprzed roku, daje to 5-procentowy wzrost, najniższy od kiedy comScore się tym zajmuje (2008 rok). Dla porównania, rok temu wzrost wynosił 24 procent, zaś w 2010 aż 89 procent.
Przestaje wydłużać się także czas, który użytkownicy spędzają na Facebooku. Przez ostatni rok wynosił on średnio 6 godzin na osobę w skali miesiąca. To poprawa o 16 procent, zdecydowanie mniejsza niż 23 i 57 procent odpowiednio w 2011 oraz 2010 roku.
Z danych podanych przez comScore Wall Street Journal wnioskuje, że Facebook prawdopodobnie osiągnął już szczyt swojej popularności, przynajmniej na kluczowym dla siebie, amerykańskim rynku, który zapewnia firmie 56 procent przychodu z reklam. W Stanach Zjednoczonych FB już teraz dociera do 71 procent internautów, którzy spędzają tam więcej czasu niż gdziekolwiek indziej w sieci. Zdaniem WSJ, Ameryka jest tak nasycona Facebookiem, że ten zwyczajnie nie ma miejsca by dalej się rozrastać.
Szans rozwoju Mark Zuckerberg może poszukiwać na innych kontynentach lub na rynku mobilnym, trzeba jednak pamiętać, że obydwa te rozwiązania są obecnie mało satysfakcjonujące z perspektywy zysków reklamowych.
Dołącz do dyskusji: Facebook najlepszy okres ma już sobą? Najsłabsze dane od lat