„Fakt” umacnia się na pozycji najchętniej czytanego dziennika. „Gazeta Wyborcza” traci
Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, który zwiększa przewagę nad „Gazetą Wyborczą” - wynika z badania PBC General za okres od marca do sierpnia 2014 roku, zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.
Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od marca do sierpnia 2014 roku sięgało 12,72 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 11,79 proc. Oznacza to największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 0,93 pkt. proc.
Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,85 pkt. proc. do 8,97 proc. Jednocześnie był to największy spadek w rankingu.
Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,92 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,20 pkt. proc.
Tuż za podium uplasował się dziennik „Metro” (Agora), którego wynik czytelnictwa zmalał o 1 pkt. proc. do poziomu 3,19 proc.
Wiek: 15-75 lat |
marzec 2014 : sierpień 2014 |
marzec 2013 : sierpień 2013 |
Tytuł |
procent respondentów |
|
Fakt |
12,72% |
11,79% |
Gazeta Wyborcza |
8,97% |
10,82% |
Super Express |
4,92% |
5,12% |
Metro |
3,19% |
4,19% |
Przegląd Sportowy |
3,13% |
3,70% |
Rzeczpospolita |
2,14% |
2,79% |
Dziennik Gazeta Prawna |
1,69% |
1,91% |
Nasze Miasto |
1,32% |
1,26% |
Gazeta Podatkowa |
0,55% |
0,66% |
Sport |
0,51% |
0,57% |
Puls Biznesu |
0,21% |
0,38% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
0,09% |
0,20% |
PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).
W tej grupie siedem z dwunastu dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, jeden tytuł zanotował taki sam wynik, a pozostałe pięć odnotowało niższe wskaźniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Gazeta Podatkowa”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”, takim samym - „Nasze Miasto”, a niższym - „Fakt”, „Super Express”, „Rzeczpospolita” i „Sport”.
Wiek: 16-59 lat |
marzec 2014 : sierpień 2014 |
Tytuł |
procent respondentów |
Fakt |
11,64% |
Gazeta Wyborcza |
9,22% |
Super Express |
4,57% |
Metro |
3,44% |
Przegląd Sportowy |
3,40% |
Rzeczpospolita |
2,12% |
Dziennik Gazeta Prawna |
1,82% |
Nasze Miasto |
1,32% |
Gazeta Podatkowa |
0,60% |
Sport |
0,39% |
Puls Biznesu |
0,23% |
Parkiet Gazeta Giełdy |
0,10% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2013 do sierpnia 2013 roku na losowej próbie 20 237 przypadków i w okresie od marca 2014 do sierpnia 2014 roku na losowej próbie 21 005 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 16 665 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: „Fakt” umacnia się na pozycji najchętniej czytanego dziennika. „Gazeta Wyborcza” traci
co za piękny dzień. GW umiera:))))