SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Fatalny rok dla pism młodzieżowych. Wszystkie tytuły z dużymi spadkami

W 2014 roku pozycja lidera sprzedaży wśród pism młodzieżowych należała niezmiennie do dwutygodnika „Bravo”. Wszystkie tytuły zanotowały duże spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Twist”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 98 952 egz. W porównaniu do 2013 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 32,29 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął magazyn „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 20,73 proc. do poziomu 59 356 egz.

Na podium znalazł się jeszcze, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik w zeszłym roku zmalał o 26,56 proc. do 47 374 egz.

Natomiast czwarte miejsce zajął „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się najbardziej w rankingu, bowiem o 35,49 proc. i wyniosła 41 697 egz.

ZKDP

rok

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Bravo

168 423

98 952

98 952

213 959

146 151

146 151

Fun Club

99 118

59 356

59 356

108 686

74 877

74 877

Bravo Girl

89 527

47 374

47 374

108 277

64 509

64 509

Twist

87 020

41 697

41 697

109 118

64 637

64 637

W grudniu 2014 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do grudnia 2013 roku zmniejszyła się o 45,19 proc. do 73 671 egz.  Tytuł ten pozostał jednak nadal liderem segmentu.

Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik „Fun Club” (32 934 egz.; spadek o 50,11 proc.), a na trzecim - „Bravo Girl” (30 055 egz.; - 29,87 proc.).

W tym ujęciu najwięcej stracił „Twist” - tytuł ten zanotował spadek aż o 60,58 proc.

ZKDP

grudzień

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Bravo

143 235

73 671

73 671

194 930

134 406

134 406

Fun Club

84 945

32 934

32 934

104 878

66 017

66 017

Bravo Girl

69 981

30 055

30 055

99 927

42 855

42 855

Twist

69 952

25 376

25 376

99 884

64 366

64 366

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Fatalny rok dla pism młodzieżowych. Wszystkie tytuły z dużymi spadkami

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Defecto
Skąd pomysł, że młodzież chce czytać przeterminowane informacje spisane z internetu i opatrzone przaśną "modną" grafiką?
0 0
odpowiedź
User
pavv
Co za atrakcja czytać informacje sprzed tygodnia i to jeszcze w takiej oprawie graficznej, że epilepsji można doznać.
0 0
odpowiedź
User
root
Bravo Sport wzrost i to ten tytuł jest liderem segmentu !!!!! :) jak widać badania i statystki są nie rzetelne :)
0 0
odpowiedź