SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Forbes” i „Wprost” dużo więcej z reklam, w dół „Newsweek” i „Viva!” (TOP10)

Magazyny w styczniu br. cennikowo zarobiły z reklam 11,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrosty wpływów reklamowych oscylujące wokół 100 proc. osiągnęły „Forbes”, „Kropka TV”, „Poradnik Domowy” i „Wprost”, natomiast spadki zanotowały „Newsweek Polska” i „Viva!”.

Cennikowe przychody reklamowe (bez autopromocji) magazynów w styczniu br. osiągnęły wartość 171,24 mln zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Oznacza to wzrost w skali roku o 18,27 mln zł, czyli 11,9 proc.

Przy czym faktycznie te wpływy mogły być niższe niż rok wcześniej. Według Starlinka w całym ub.r. wydatki na reklamy w magazynach zmalały bowiem o 14 proc., do 513,6 mln zł (zobacz szczegóły), natomiast pytani przez Wirtualnemedia.pl w styczniu analitycy z innych domów mediowych prognozowali, że w br. ich spadek wyniesie od 10 do 15 proc. (więcej na ten temat).

>>> Gazety w styczniu 15 proc mniej z reklam. Ostro w dół „Gazeta Wyborcza”, „Fakt” i „Rzeczpospolita”, w górę „Super Express” (Top 10)

W styczniu br. relatywnie największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), „Kropka TV” (P&P) i „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska). Pierwszy tytuł zarobił o 96,8 proc. więcej niż przed rokiem (2,17 mln zł w górę), drugi - o 110,2 proc. (2,08 mln zł w górę), a trzeci o 100,7 proc. (1,82 mln zł w górę).

Przychody z reklam w tygodniku „Wprost” (AWR Wprost) zwiększyły się o 62 proc. (wzrost o 2,99 mln zł), a w „Twoim Stylu” (Wydawnictwo Bauer) - o 37,5 proc. (2,93 mln zł w górę). „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) osiągnął wzrost o 13,7 proc. (czyli 943 tys. zł), natomiast „Tele Program” (Teleprogram) - o 22,4 proc. (656 tys. zł).

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały w skali roku o 16,8 proc. (1,26 mln zł w dół), a dwutygodnika „Viva!” (Edipresse Polska) - o 18,2 proc. (1,37 mln zł w dół).

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I.2013

I.2014

TWÓJ STYL

7 815 854 zł

10 750 525 zł

TELE TYDZIEŃ

6 898 767 zł

7 841 785 zł

WPROST

4 817 050 zł

7 804 400 zł

NEWSWEEK POLSKA

7 467 500 zł

6 211 000 zł

VIVA

7 521 322 zł

6 151 950 zł

FORBES

2 242 650 zł

4 413 950 zł

PRZYJACIÓŁKA

4 241 356 zł

4 259 495 zł

KROPKA TV

1 884 028 zł

3 961 075 zł

PORADNIK DOMOWY

1 805 188 zł

3 622 646 zł

TELE PROGRAM

2 929 150 zł

3 585 422 zł

monitorowane tytuły razem

152 969 547 zł

171 237 408 zł

Dołącz do dyskusji: „Forbes” i „Wprost” dużo więcej z reklam, w dół „Newsweek” i „Viva!” (TOP10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl