Francuzi kupują auta przez internet
Coraz większa liczba francuskich użytkowników internetu decyduje się na zakup samochodu online.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Groupe Xerfi wynika, że w 2007 roku liczba nowych aut sprzedanych w sieci zwiększyła się o 28 procent, a w roku 2008 o kolejne 31 procent - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
Z uwagi na spowalniającą gospodarkę, na bieżący rok firma badawcza prognozuje co prawda niższy wzrost (o 20 procent), ale kolejne przyspieszenie ma nastąpić w latach 2010 i 2011 (odpowiednio o 36 i 40 procent).
Xerfi szacuje również, że w roku 2011 sprzedaż online będzie stanowić 5 procent całkowitego rynku sprzedaży samochodów we Francji.
Z kolei z danych firmy badawczej TNS Media Intelligence wynika, że już w pierwszej połowie 2008 roku kategoria produktów motoryzacyjnych jako całość stanowiła 5 procent wszystkich internetowych wydatków we Francji.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Francuzi kupują auta przez internet