„Gala” z dużym wzrostem sprzedaży. Wyprzedziła „Vivę!” i „Flesza”
W październiku 2014 roku „Gala” zanotowała ogromny, a zarazem jedyny wzrost sprzedaży wśród dwutygodników people, co pozwoliło jej awansować na podium zestawienia. Najwięcej w segmencie straciła „Grazia”, a jego liderem pozostało „Party”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w październiku 2014 roku wyniosła 289 182 egz. W porównaniu do października 2013 roku była ona niższa o 9,53 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 17,78 proc. i średni wynik na poziomie 228 821 egz.
Z szóstej pozycji na trzecią awansował magazyn „Gala” (Grupa Burda), którego średnia sprzedaż ogółem poszła do góry aż o 93,13 proc. do 142 359 egz. To m.in. skutek tego, że jeden z dwóch numerów pisma w październiku ub.r. ukazał się w promocyjnej cenie 0,99 zł, podczas gdy rok wcześniej takiej promocji nie było. Dodatkowo od tego wydania (pojawiło się w kioskach 20 października) tytuł został odświeżony i wsparty kampanią reklamową (więcej na ten temat).
„Gala” zanotowała w październiku 2014 roku lepsze wyniki niż „Flesz” (Edipresse Polska), który spadł z miejsca trzeciego na czwarte (jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 24,29 proc. do 125 298 egz.) i „Viva!” (Edipresse Polska), przesuwająca się z miejsca czwartego na piąte (w dół o 16,74 proc. do 119 869 egz.). Trzeba dodać, że „Viva!” w październiku zeszłego roku kosztowała 3,29 zł, a rok wcześniej - 2,99 zł.
Ostatnia - tak jak rok wcześniej - była „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), które w 10. miesiącu ub.r. sprzedała się średnio w liczbie 97 655 egz. Było o 27,71 proc. mniej niż rok wcześniej, co oznacza, że magazyn ten zanotował największy spadek w segmencie.
ZKDP |
październik |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
370 083 |
289 249 |
289 182 |
429 134 |
319 725 |
319 658 |
Show |
322 246 |
228 821 |
228 821 |
432 439 |
278 285 |
278 285 |
Gala |
229 885 |
142 409 |
142 359 |
154 915 |
73 805 |
73 710 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
215 220 |
125 782 |
125 298 |
280 725 |
165 971 |
165 487 |
Viva |
203 545 |
119 869 |
119 869 |
266 384 |
146 970 |
143 970 |
Grazia |
166 643 |
97 805 |
97 655 |
244 928 |
135 238 |
135 088 |
W październiku 2014 roku w porównaniu do września 2014 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem (aż o 36,46 proc.) pochwalić się mogła „Grazia”. Z kolei najwięcej stracił „Flesz” - było to 34,73 proc.
ZKDP |
2014 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
październik |
wrzesień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
370 083 |
289 249 |
289 182 |
384 674 |
275 722 |
275 655 |
Show |
322 246 |
228 821 |
228 821 |
337 619 |
218 274 |
218 274 |
Gala (dwutygodnik) |
229 885 |
142 409 |
142 359 |
259 925 |
145 430 |
145 305 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
215 220 |
125 782 |
125 298 |
260 225 |
192 439 |
191 955 |
Viva |
203 545 |
119 869 |
119 869 |
209 460 |
123 974 |
123 974 |
Grazia |
166 643 |
97 805 |
97 655 |
134 988 |
71 714 |
71 564 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gala” z dużym wzrostem sprzedaży. Wyprzedziła „Vivę!” i „Flesza”