'Gazeta Wyborcza' liderem, dziennik 'Polska' wyprzedził 'Fakt'
Wpływy reklamowe dzienników w październiku 2007 roku wzrosły o 21,9 proc., sporo zyskała 'Gazeta Wyborcza, 'Dziennik', 'Rzeczpospolita', 'Super Express' - udany debiut dziennika 'Polska', czyli rynek reklamy prasy codziennej.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w październiku 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 109,36 mln zł, czyli o 20,68 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansował "Dziennika" (Axel Springer Polska), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 22,40 mln zł (15,5 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla "Rzeczpospolitej" (Presspublika) - 21,52 mln zł (wzrost o 5,88 mln zł).
Tuż za podium uplasował się dziennik "Polska" (Polskapresse), którego cennikowe wpływy z reklam (na rynku od 15. października 2007 r.) wyniosły 17,81 mln zł.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w październiku 2007 roku 278 109 957 zł wobec 228 339 826 zł w 2006 roku (dane bez autopromocji).
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | X.2007 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 278 109 957 zł |
GAZETA WYBORCZA | 109 355 045 zł |
DZIENNIK | 22 402 705 zł |
RZECZPOSPOLITA | 21 520 496 zł |
POLSKA (od 15.10.2007) | 17 818 938 zł |
FAKT | 16 335 813 zł |
SUPER EXPRESS | 10 180 088 zł |
METRO | 8 466 462 zł |
GAZETA PRAWNA | 5 379 465 zł |
PULS BIZNESU | 5 056 125 zł |
ECHO MIASTA | 4 145 396 zł |
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | X.2006 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 228 339 826 zł |
GAZETA WYBORCZA | 88 667 944 zł |
RZECZPOSPOLITA | 15 633 874 zł |
FAKT | 15 123 674 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI do 13.10.2007 | 7 742 456 zł |
DZIENNIK | 6 822 280 zł |
GAZETA PRAWNA | 6 266 286 zł |
SUPER EXPRESS | 6 101 377 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI do 13.10.2007 | 5 417 779 zł |
METROPOL | 5 324 242 zł |
PULS BIZNESU | 5 205 768 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w październiku 2007 roku (z
autopromocją):
Rok / Miesiąc | X.2006 | X.2007 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 943 210 727 zł | 1 163 487 013 zł |
Radio | 145 588 939 zł | 199 361 215 zł |
Gazety | 234 815 224 zł | 292 843 837 zł |
Magazyny | 247 812 929 zł | 254 771 056 zł |
Razem | 1 571 427 819 zł | 1 910 463 121 zł |
Dołącz do dyskusji: 'Gazeta Wyborcza' liderem, dziennik 'Polska' wyprzedził 'Fakt'