Gazeta Wyborcza zapewniła Agorze 54% przychodów w I kw. 2008
Agora osiągnęła w pierwszym kwartale bieżącego roku przychody wwysokości 313 mln zł, z czego ponad połowę (169 mln zł) stanowiływpływy z reklam i sprzedaży "Gazety Wyborczej". Natomiastnajbardziej - o ponad 110% - wzrosły przychody z reklam winternetowych przedsięwzięciach firmy.
Całkowite przychody Agory osiągnięte w pierwszych trzechmiesiącach obecnego roku wyniosły 313,4 mln zł i wzrosły o 3,5% wporównaniu z początkowym kwartałem 2007 roku. Sprzedaż reklamprzyniosła firmie 213,7 mln zł (wzrost o 16,3%), sprzedażwydawnictw - 53,3 mln zł (wzrost o 4,5%), a sprzedaż kolekcji -22,4 mln zł (spadek o 52,5 %). Agora zarobiła w tym czasie netto18,5 mln zł, czyli o 31,2% więcej niż w tym samym okresie ubiegłegoroku.
Ponad połowę dochodów zapewniła firmie "Gazeta Wyborcza", którana reklamach zarobiła 128 mln zł (wzrost o 11,3%), a ze sprzedaży41 mln zł (wzrost o 2,5%). Gazeta rozchodziła średnio w 430 tys.egzemplarzy, a jej udział w wydatkach na reklamę dzienników wzrósłdo 44%. O taką samą wartość wzrosły też wpływy Agory z bezpłatnejgazety "Metro".
Najdynamiczniej zwiększyły się natomiast przychody firmy zprzedsięwzięć internetowych. Agora na reklamach w interneciezarobiła 8,8 mln zł (nie licząc wpływów z wortali), co oznaczawzrost o 114,6%, czyli o 4,7 mln zł w porównaniu z początkiem 2007roku. Na koniec lutego bieżącego roku zasięg 47 marek internetowychspółki wyniósł 43,2 %.
Natomiast koszty operacyjne Agory wyniosły 290,8 mln zł,wzrastając o 2,4% wobec pierwszego kwartału ubiegłego roku, cowynika przede wszystkim rozwój oferty internetowej firmy oraz jejnośników reklamy zewnętrznej. Najbardziej, bo prawie o 16%,zwiększyły się wydatki spółki na reklamę prowadzoną w różnychkanałach: internecie (wzrost wydatków o 39%), outdoorze (wzrost o26%), telewizji (16%) i gazetach (10%).
EBITDA operacyjna Agory wyniosła 54,2 mln zł (wzrost o 14,1%), amarża EBITDA operacyjna - 17,3%.
Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza zapewniła Agorze 54% przychodów w I kw. 2008