Goethe-Institut przeciw dezinformacji w kampanii „Czytasz i wiesz”
Pod hasłem „Czytasz i wiesz” ruszyła kampania edukacyjna Goethe-Institut, która koncentruje się na różnych aspektach fake newsów oraz proponuje narzędzia ułatwiające efektywne korzystanie z mediów.
Na potrzeby działań przygotowano materiał obrazujący, czym na przykład różni się plotka od fake newsa, co to jest reklama natywna oraz jak manipuluje się obrazami. Wszystko po to, by pokazać groźne zjawisko fake newsów w kontekście współczesnych mediów i nowych technologii.
Ponadto autorzy akcji proponują szereg praktycznych porad, jak wyłapywać fake newsy i świadomie korzystać z mediów.
Projekt jest realizowany w Polsce, Czechach i na Węgrzech. W naszym kraju partnerami akcji są Polityka Insight oraz Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Animację przygotowało Leniva Studio.
Dołącz do dyskusji: Goethe-Institut przeciw dezinformacji w kampanii „Czytasz i wiesz”