Google azjatyckim liderem
W okresie kwiecień 2007 - kwiecień 2008 liczba internautów w wiekuco najmniej 15 lat w regionie Azji i Pacyfiku zwiększyła się o 14procent: z 280,4 do 318,6 miliona.
Tak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej comScore onazwie 'State of the Global Internet - with a Focus on Asia' -informuje serwis Marketing Charts.
W kwietniu spośród krajów regionu największą liczbę internautówodnotowano w Chinach (102,8 miliona), a następnie w Japonii (55,3mln), Indiach (28,4 mln), Korei Południowej (25,7 mln), Australii(10,9 mln), na Tajwanie (10,4 mln), w Malezji (8,3 mln), Hong Kongu(3,7 mln), Singapurze (2,3 mln) oraz Nowej Zelandii (2,2 mln).
Na rynku wyszukiwarek internetowych liderem w regionie Azji iPacyfiku były strony należące do Google z udziałami w rynku napoziomie 39,1 procenta. Na kolejnych miejscach znalazły się stronynależące do: Yahoo (24 procent), Baidu.com Inc. (16,7 procenta),NHN Corporation (5,3 procenta), Alibaba.com Corporation (2,2procenta), Microsoftu (1,8 procenta), Lycos (1,7 procenta), TENCENTInc. (1,4 procenta), FRIENDSTER.COM (1,2 procenta) oraz Sohu.comInc. (0,8 procenta).
Pod względem liczby internautów korzystających z wyszukiwarekliderem w kwietniu były Chiny (82,8 miliona). Użytkownicy z tegokraju wykonali w sumie 6,2 miliarda wyszukiwań. Na jednegointernautę przypadło tam jednak tylko 75,3 wyszukiwań, czyli dużomniej w porównaniu z czołową trójką państw: Koreą Południową(średnio 103,5 wyszukiwań), Japonią (102,6) i Singapurem(100,9).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Google azjatyckim liderem