SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google, Facebook i Allegro tracą. NK.pl wypadła z top10

We wrześniu Google, Onet, WP i Orange oraz Allegro miały mniej użytkowników niż miesiąc i rok wcześniej, a Facebook mniej niż miesiąc wcześniej. Tracąca regularnie na zasięgu NK.pl wypadła z pierwszej dziesiątki zestawienia.

Według badania Megapanel PBI/Gemius we wrześniu br. serwisy Google zanotowały 335 tys. polskich użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a 555 tys. mniej niż rok wcześniej. Facebook w skali miesiąca stracił 335 tys. real users, za to w skali roku zyskał ich aż 1,26 mln. Natomiast strony WP i Orange miały 330 tys. użytkowników mniej niż w sierpniu br., a 470 tys. mniej niż we wrześniu ub.r. Straciły też witryny Onetu: przez miesiąc 75 tys. real users, a przez rok - aż 610 tys.

YouTube miał 120 tys. polskich użytkowników więcej niż przed rokiem, za to 160 tys. mniej niż przed miesiącem. Spore spadki liczby użytkowników zanotowała Grupa Allegro: 600 tys. w skali miesiąca i 860 tys. w skali roku, przy czym wynika to z faktu, że we wrześniu z przyczyn technicznych serwis Ceneo.pl został wyłączony z audytu site-centric i nie został ujęty w wynikach całej Grupy.

Tracąca z miesiąca na miesiąc na zasięgu NK.pl we wrześniu miała już tylko nieco ponad 9 mln użytkowników, czyli 200 tys. mniej niż w sierpniu br., a aż 2,6 mln mniej niż we wrześniu ub.r. W efekcie serwis został wyprzedzony przez Wikipedię i wypadł z pierwszej dziesiątki zestawienia.  

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 130 089 88,14%  
2 facebook.com 12 985 543 66,82%  
3 Grupa Onet.pl 12 981 734 66,80% tak
4 youtube.com 12 664 196 65,16%  
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange 11 844 417 60,95% tak
6 Grupa Gazeta.pl 11 409 863 58,71% tak
7 Grupa Interia.pl 11 061 476 56,92% tak
8 Grupa Allegro.pl 10 707 053 55,09% tak
9 Grupa O2.pl 9 132 016 46,99% tak
10 Grupa Wikipedia 9 048 149 46,56%  
11 Grupa Nk.pl 9 035 427 46,49%  
12 Grupa GG Network 7 788 488 40,08% tak
13 Grupa Polskapresse 5 647 978 29,06% tak
14 Grupa Ringier Axel Springer 5 474 917 28,17% tak
15 Grupa Murator 5 455 424 28,07% tak
16 ceneo.pl 4 275 677 22,00%  
17 Grupa Money.pl 4 255 633 21,90% tak
18 Grupa Next Infor 4 209 056 21,66% tak
19 Grupa Microsoft 4 091 740 21,05%  
20 Grupa TVN 4 025 202 20,71% tak


Spadek zasięgu Grupy Allegro sprawił, że w rankingu stron objętych audytem site-centric spadła z trzeciego na piąte miejsce. W drugiej części zestawienia spory wzrost zanotowały serwisy TVN: 260 tys. real users w skali miesiąca, a 275 tys. w skali roku.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg
1 Grupa Onet.pl 12 981 734 66,80%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 11 844 417 60,95%
3 Grupa Gazeta.pl 11 409 863 58,71%
4 Grupa Interia.pl 11 061 476 56,92%
5 Grupa Allegro.pl 10 707 053 55,09%
6 Grupa O2.pl 9 132 016 46,99%
7 Grupa GG Network 7 788 488 40,08%
8 Grupa Polskapresse 5 647 978 29,06%
9 Grupa Ringier Axel Springer 5 474 917 28,17%
10 Grupa Murator 5 455 424 28,07%
11 Grupa Money.pl 4 255 633 21,90%
12 Grupa Next Infor 4 209 056 21,66%
13 Grupa TVN 4 025 202 20,71%
14 Grupa Media Regionalne 3 858 030 19,85%
15 Grupa Edipresse.pl 3 813 958 19,62%
16 filmweb.pl 3 576 925 18,41%
17 dobreprogramy.pl 3 380 330 17,39%
18 nokaut.pl 3 073 746 15,82%
19 Grupa Netshare 2 883 245 14,84%
20 Grupa NextWeb Media 2 784 439 14,33%


Adres google.pl odwiedziło 235 tys. polskich użytkowników mniej niż przed miesiącem, a 440 tys. mniej niż przed rokiem. Za to google.com zyskało w skali roku 440 tys. real users.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 486 658 84,83%  
2 facebook.com 12 985 543 66,82%  
3 youtube.com 12 664 196 65,16%  
4 onet.pl 11 837 886 60,91% tak
5 google.com 11 403 099 58,67%  
6 allegro.pl 10 315 217 53,08% tak
7 wp.pl 10 229 883 52,64% tak
8 nk.pl 9 024 434 46,44%  
9 wikipedia.org 8 958 171 46,09%  
10 gazeta.pl 7 982 847 41,08% tak
11 interia.pl 6 570 719 33,81% tak
12 chomikuj.pl 5 738 738 29,53% tak
13 blogspot.com 5 570 558 28,66%  
14 ceneo.pl 4 275 677 22,00%  
15 zumi.pl 3 737 772 19,23% tak
16 o2.pl 3 647 225 18,77% tak
17 filmweb.pl 3 576 925 18,41% tak
18 otomoto.pl 3 563 239 18,33% tak
19 blox.pl 3 552 142 18,28% tak
20 adobe.com 3 530 031 18,16%  

Dołącz do dyskusji: Google, Facebook i Allegro tracą. NK.pl wypadła z top10

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Olo
Nk podzieli los MySpace. Taka karma. Media społecznościowe podlegają trendom jak moda. Nk stało się obciachowe, a fejs jest ciągle cool. Ciekawe co i kiedy zastąpi FB.
0 0
odpowiedź
User
mario1
Faktycznie, czasy nk mijają. Teraz jak odbywam codzienne kursy komunikacją miejską, z pakietem netowym od heyah, to przeglądam sobie głównie fb i jakieś informacyjne portale. Myślę, że fb ma szanse na rozwój i może utrzymywać się w czołówce długo.
0 0
odpowiedź
User
akogo
a kgo to obchodzi?:) chyba jakis mlodzikow ktorzy zycia poza swiatem wirtualnym nie widza. Zejdzecie ludzie na ziemie i zacznijcie normalnie rozmawiac i ftf z drugim czlowiekiem, a nie szukajcie pocieszenia w necie, bo staliscie sie juz chodzacymi analfabetami komunikacji miedzyludzkiej.
0 0
odpowiedź