Google+ za rok może być popularniejszy od Twittera. Do Facebooka daleko
Google+ ma szansę na pokonanie w ciągu roku serwisów Twitter i LinkedIn na rynku amerykańskim. Do pozycji Facebooka droga jednak daleka.
Do tej pory w nowym serwisie społecznościowym firmy z Mountain View zarejestrowało się 13 proc. dorosłych Amerykanów, a za rok odsetek ten wzrośnie do 22 proc. - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Bloomberg i instytut badawczy YouGov.
W tym samym czasie 2 pkt. proc. ma stracić Facebook, ale i tak jego udział w rynku wyniesie za dwanaście miesięcy 69 proc.
Z kolei Twitter i LinkedIn mają zanotować wzrosty odpowiednio o około 3 i 2 pkt. proc., co ma im dać po około 20 proc. rynkowego udziału i miejsce za Google+.
45 proc. badanych, którzy zarejestrowali się w Google+, stwierdziło że korzysta z serwisu codziennie. Dla porównania, każdego dnia na Facebooka wchodzi 62 proc. jego członków. Twitter ma takich użytkowników 42 proc., a LinkedIn tylko 8 proc.
Badanie pokazuje, że 30 proc. użytkowników mających konta zarówno w Google+, jak i na Facebooku, zamierza mniej niż dotychczas czasu spędzać na tym drugim portalu.
Jednocześnie 31 proc. użytkowników zarejestrowanych w Google+ przyznało, że już porzuciło swoje konta w tym serwisie lub jak dotąd nie napisało w nim żadnego postu.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 29 lipca - 2 sierpnia br. Wzięło w nim udział 1003 mieszkańców USA w wieku co najmniej 18 lat.
Dołącz do dyskusji: Google+ za rok może być popularniejszy od Twittera. Do Facebooka daleko