SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Kino Polska i Canal+ szukają wspólnego brokera reklamowego

Canal+ i Grupa Kino Polska ogłosiły wspólny przetarg na brokera, który zajmie się sprzedażą reklam na 20 kanałach telewizyjnych, sponsoringu, projektów specjalnych i oferty online.

Podczas wakacji w UE można korzystać m.in. z Canal+ online Podczas wakacji w UE można korzystać m.in. z Canal+ online

Połączenie oferty sprzedaży czasu reklamowego na kanałach telewizyjncyh oraz online należących do Canal+ i Grupy Kino Polska sprawia, że zadaniem nowego brokera będzie obsługa grupa medialnej składającej się z dwudziestu kanałów telewizyjnych.

Do przetargu na nowego brokera reklamowego zaproszono Polsat Media, Telewizję Polską oraz TVN Media.

– W ramach naszej współpracy z Grupą Kino Polska już możemy się  pochwalić pierwszymi, wspólnymi projektami – mówi Magdalena Lubieniecka-Kowalska, kierownik ds. reklamy i sponsoringu w Canal+ Polska. - Teraz po raz pierwszy w historii ogłaszamy wspólny przetarg na nowego brokera. Szukamy partnera, który będzie gotowy wykorzystać potencjał powiększonej mediowej Grupy działającej na polskim rynku i odpowie na nasze wspólne potrzeby – dodaje Lubieniecka-Kowalska.

38 kanałów w ofercie Canal+ i Grupy Kino Polska

Łącznie w portfolio Canal+ i Grupy Kino Polska znajduje się obecnie 38 różnorodnych kanałów z bogatą ofertą programową (sport, filmy i seriale, lifestyle, programy dokumentalne, kanały dla dzieci).

Przetarg dotyczyć będzie sprzedaży reklam na 20 kanałach telewizyjnych, sponsoringu, projektów specjalnych i oferty online CANAL+ i Grupy Kino Polska. W przypadku Canal+ będą to kanały: Canal+Sport, Canal+Sport2, Canal+Sport5, Ale Kino+, Domo+, Canal+ Kuchnia, Planete+, Mini Mini+, Tele Toon+, Canal+ Family, Novelas+, Canal+Premium, a także Canal+ Online. W ramach Grupy Kino Polska są to: Zoom TV, Stopklatka, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Kino TV, Dizi, Gametoon.

Przetarg na brokera reklamowego Grupy Canal+ i Grupy Kino Polska

- Połączona oferta sprzedaży czasu reklamowego Grupy Kino Polska oraz kanałów z Grupy Canal+ daje reklamodawcom szeroki zasięg na wielu kanałach z atrakcyjnym komercyjnie profilem widzów. Razem docieramy do różnych grup odbiorców, czas reklamowy oferujemy zarówno w telewizyjnych kanałach premium, w telewizji naziemnej jak i na platformach OTT - mówi Marek Wochna, dyrektor sprzedaży produktów reklamowych z Grupy Kino Polska.

Ogłoszenie wspólnego przetargu na brokera reklamowego jest m. in. następstwem decyzji Grupy M7 (z Grupy Canal+) z kwietnia tego roku, której efektem będzie zwiększenia udziałów w SPI International do 100 proc. Po zakończeniu tej transakcji Grupa Canal+ pośrednio będzie kontrolować 66 proc. kapitału zakładowego Grupy Kino Polska.

Brokerem reklamowym Grupy Canal+ Polska jest obecnie TVN Media, natomiast sprzedaż reklam dla Grupy Kino Polska prowadzi Polsat Media, a w przypadku kanału DIZI Telewizja Polska.

W pierwszym kwartale br. grupa Kino Polska TV przy wzroście przychodów z umów z klientami o 6 proc. do 70,75 mln zł osiągnęła 13,47 mln zł zysku netto. Poprawiły się wyniki Zoom TV, natomiast Stopklatka zanotowała spadek wpływów i 120 tys. zł straty.

W kwietniu Canal+ skorzystał z opcji nabycia pozostałych 30 proc. udziałów spółki Digital SPI International, do której należy 66 proc. akcji Kino Polska TV. W zeszłym tygodniu na walnym zgromadzeniu do rady nadzorczej zostali powołani Johannes Bert Troelstra jako przewodniczący, Jeroen Bergman jako wiceprzewodniczący, Frederic Berardi (wszyscy są menedżerami w międzynarodowych strukturach Canal+) i prezes Canal+ Polska.

Przychody Grupy Canal+ w I kwartale 2023 roku wyniosły 1,478 mld euro, co oznacza wzrost o 2,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku.

Dołącz do dyskusji: Grupa Kino Polska i Canal+ szukają wspólnego brokera reklamowego

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adam K
Projekty specjalne lepiej zostawić sobie, bo wymagają znajomości produktu na wysokim poziomie i dużego zaangażowania w kontent. Nie znam ani jednego brokera, który umie robić takie rzeczy na wysokim poziomie. A tutaj kłaniają się działania branded content, konkursy, eventy etc. Broker może ewentualnie pomóc znaleźć klienta, ale w praktyce lepiej się sprawdzają działania inhouse. Na miejscu C+ budowałbym kilkuosobowy dział sprzedaży bezpośredniej, który będzie biegał po klientach, sprzedawał niestandardy i miał nad nimi pieczę od a do z. Reszta zejdzie w pakietach u brokera.
8 4
odpowiedź