Grupa TVN najcenniejszą firmą medialną w 2008 roku
Grupa TVN trzeci rok z rzędu została uznana za najcenniejsze przedsiębiorstwo medialne w naszym kraju w szóstej edycji rankingu "100 najcenniejszych firm w Polsce" przygotowanego przez redakcję tygodnika "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) oraz firmę doradztwa strategicznego A.T. Kearney.
W sumie w zestawieniu dotyczącym 2008 roku znalazło się pięć spółek medialnych. Zajmująca najwyższą pozycję z nich TVN SA została sklasyfikowana na 26. miejscu, a jej wartość oszacowano na 4,92 mld zł. W poprzedniej edycji rankingu spółka ta znajdowała się na 20. pozycji.
Drugie miejsce wśród firm medialnych zajął Cyfrowy Polsat. Wyceniany na 3,61 mld zł operator największej platformy cyfrowej w Polsce był w rankingu 37. Rok temu spółka nie dostała się do zestawienia w ogóle.
Kolejne przedsiębiorstwa z branży medialnej, które znalazły się w rankingu to: Canal+ Cyfrowy na pozycji 46. (2,88 mld zł, awans z miejsca 57.), Agora SA na pozycji 99. (1,10 mld zł, spadek z 63.) i Multimedia Polska, zamykająca ranking na pozycji 100. (1,07 mld zł, przed rokiem nieobecna w zestawieniu).
Pierwsze trzy miejsca w rankingu ogółem zajęły: PKO Bank Polski SA (wyceniany na 35,96 mld zł, rok temu na miejscu drugim), Bank Pekao SA (35,07 mld zł, spadek z pozycji lidera) i PZU SA (30,23 mld, w zestawieniu za 2007 r. także na pozycji trzeciej)
Zestawienie powstało na podstawie porównania kilkuset działających w Polsce firm o najwyższych przychodach. O miejscu w rankingu decydowała właśnie wycena wartości spółek, której dokonano w oparciu o dane historyczne i wyniki finansowe za 2008 rok.
Oficjalne ogłoszenie wyników rankingu miało miejsce w poniedziałek 27 kwietnia w czasie uroczystej gali. Wśród gości znaleźli się m.in przedstawiciele świata mediów i biznesu, w tym kadra zarządzająca największych polskich firm.
Dołącz do dyskusji: Grupa TVN najcenniejszą firmą medialną w 2008 roku