“Hotel 52” z najsłabszą oglądalnością w historii. Serial znika z anteny
Siódmą serię “Hotelu 52” oglądało 1,69 mln widzów, czyli o 600 tys. widzów mniej niż nadawaną rok wcześniej szóstą edycję. Był to najsłabszy wynik produkcji w historii serialu, który znika z anteny Polsatu. Wpływy reklamowe z ostatniej serii wyniosły 15 mln zł.
Siódmy sezon serialu „Hotel 52” był emitowany w okresie od 5 września do 28 listopada br. w czwartki o 21.00. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że oglądało go średnio 1,69 mln widzów, co przełożyło się na 11,77 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 11,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W paśmie nadawania serialu Polsat zajmował trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była TVP1, która w tym czasie emitowała końcówkę „Ojca Mateusza” i „Sprawę dla reportera” i miała 20,55 proc. udziału. Na drugim miejscu uplasowały się pozycje TVN, czyli „W11 - Wydział Śledczy ” i „Kuchenne rewolucje” (15,33 proc.). Słabiej od Polsatu wypadła nadająca filmy fabularne Dwójka (7,40 proc.). W grupie komercyjnej Polsat także był na trzeciej lokacie.
Oglądalność “Hotelu 52” na tle konkurencji
|
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVP1 |
2 930 934 |
20,55% |
11,92% |
TVN |
2 187 045 |
15,33% |
17,12% |
Polsat – Hotel 52 |
1 687 189 |
11,77% |
11,69% |
TVP2 |
1 054 753 |
7,40% |
10,15% |
Zakończona właśnie seria “Hotelu 52” miała aż o 590 tys. widzów mniej niż nadawany rok wcześniej szósty sezon, który gromadził średnio 2,27 mln oglądających, a jego udział wynosił odpowiednio 15,99 proc. i 16,22 proc. (więcej na ten temat). Największą oglądalnością cieszyła się emitowana wiosną 2010 roku pierwsza edycja. Oglądało ją 3,08 mln widzów, a jej udział wynosił 20,79 proc. i 22,55 proc.
Widownia “Hotelu 52” sezon po sezonie
|
|
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Sezon |
Emisja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
I |
Wiosna 2010 |
3 076 769 |
20,79% |
22,55% |
II |
Jesień 2010 |
2 713 602 |
18,27% |
20,08% |
III |
Wiosna 2011 |
2 664 995 |
17,76% |
19,23% |
IV |
Jesień 2011 |
2 639 322 |
18,35% |
18,74% |
V |
Wiosna 2012 |
2 254 398 |
15,46% |
16,09% |
VI |
Jesień 2012 |
2 271 102 |
15,59% |
16,22% |
VII |
Jesień 2013 |
1 687 189 |
11,77% |
11,69% |
Wpływy reklamowe z 13 odcinków siódmej serii “Hotelu 52” wyniosły 15,2 mln zł. Dla porównania, szósty sezon przyniósł z reklam mniej, bo 14,1 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
“Hotel 52” miał zakończyć się już po szóstej serii, ale w związku z przerwą w emisji “Przyjaciółek” został przedłużony o siódmy sezon. Z powodu słabych wyników oglądalności zdecydowano, że kolejna edycja serialu nie powstanie (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: “Hotel 52” z najsłabszą oglądalnością w historii. Serial znika z anteny