I ty, Nestle, przeciwko mnie?
Nestle planuje powierzyć budżet reklamowy rzędu 500 mln USD agencji ZenithOptimedia (grupa Publicis)
Decyzja związana jest z konsolidacją środków mających na celu podniesienie ogólnoświatowych wydatków na reklamę w mediach. Mają one służyć wzmocnieniu i ukierunkowaniu planów strategicznych, a także poprawie efektywności – mówi Nestle w oświadczeniu.
Przed blisko dwoma miesiącami ZenithOptimedia zdobyła, wraz z GroupM (WPP Group) kontrakt wart ok. 1,5 mld USD.
Największym przegranym tych posunięć jest Universal McCann (Interpublic Group of Companies, IPG). Do tej pory ta firma obsługiwała większość zleceń Nestle w Stanach Zjednoczonych, wartych co roku ok. 550 mln USD. Jest to kolejny cios dla IPG po tym, jak w zeszłym miesiącu inna ze spółek grupy, Initiative Media, straciła kontrakt Unilevera wart 650 mln USD.
Spółki, których dotyczy ostatnia decyzja, to: Nestle Brands Co., Nestle Prepared Foods, Nestle Purina PetCare oraz Nestle Waters North America.
oprac. na podst. „$550 Mil. Nestle U.S Media Goes to ZenithOptimedia”, Jack Feuer, AdWeek oraz „ Nestle Consolidates $500 Million
Dołącz do dyskusji: I ty, Nestle, przeciwko mnie?