SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IAB radzi wydawcom jak walczyć z blokowaniem reklam

D.E.A.L. to nazwa nowego programu, w ramach którego IAB radzi wydawcom jak radzić sobie ze zjawiskiem blokowania reklam na ich stronach. Wśród wskazówek jest uświadamianie zależności pomiędzy reklamami a darmowymi treściami, prośby o wyłączenie adblockera i odcinanie użytkowników tych narzędzi od treści w serwisie.

Specjalny przewodnik dla wydawców IAB opublikowało na swojej stronie internetowej. Organizacja podkreśla, że podawane przez nią porady dotyczące walki ze zjawiskiem blokowania reklam są jedynie sugestiami, a nie gotowym przepisem, który pozwoli w każdym wypadku skutecznie ograniczyć działanie adblockerów.

Przewodnik określono skrótem D.E.A.L., który jako słowo oznacza porozumienie. Jednocześnie jednak każda z liter to jeden z czterech etapów, przez które powinien przejść każdy z wydawców.

Pierwszym z etapów ma być skuteczne wykrycie, że użytkownicy odwiedzający stronę korzystają z aplikacji blokujących reklamy. Tutaj IAB przychodzi wydawcom z pomocą oferując specjalny darmowy skrypt, który pozwala wykrywać obecność adblockerów. Kolejnym ruchem po stwierdzeniu korzystania przez użytkowników z blokowania reklam powinno być, według IAB uświadomienie im, że istnieje ścisła zależność pomiędzy dostępem do darmowych treści w serwisie a zamieszczanymi w nim reklamami, które pomagają finansować działalność wydawcy.

Trzecim elementem ma być skierowana do użytkowników prośba o zmianę zachowań i wyłączenia adblockerów na stronie wydawcy. Na samym końcu przewodnika znajduje się porada o ograniczeniu dostępu do darmowych materiałów tym użytkownikom, którzy pomimo wcześniejszych argumentów i apeli nie zrezygnują z blokowania reklam.

Opublikowany obecnie przewodnik D.E.A.L. ma według IAB ściśle współgrać z ogłoszonym wcześniej przez organizację programem L.E.A.N. zakładającym z jednej strony lepsze dopasowanie treści do potrzeb odbiorców, z drugiej zaś umieszczanie na stronach mniej uciążliwych i inwazyjnych reklam.

Niektóre ze sposobów walki z adblockerami podane przez IAB mogą okazać się skutecznie, bowiem według badań np. ponad połowa Brytyjczyków jest skłonna wyłączyć adblockery, by uzyskać dostęp do darmowych treści w serwisach.

Dołącz do dyskusji: IAB radzi wydawcom jak walczyć z blokowaniem reklam

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zen
Tradycyjny belkot a nie rady.
Nie sledzic zachowan internautow w sieci, nie targetowac, nie sledzic i wrocic do tradycyjnych banerow. Po 2 nie sluchac rad jakis IAB.

"Tutaj IAB przychodzi wydawcom z pomocą oferując specjalny darmowy skrypt, który pozwala wykrywać obecność adblockerów"

Taki niby skrypcik wylacza sie zrobieniem jednego klik klik ;)
odpowiedź
User
Tomik
Reklamy "wywalają" się na tekst uniemożliwiając jego czytanie a reklamy wideo włączają się bez zgody użytkowników a później wydawcy internetowi dziwią się, że internauci blokują reklamy.
odpowiedź
User
Newsman
Dla wydawców, a sam nim jestem więc wiem co piszę, mam jedno zdanie.

Wydawco, jeśli reklama nie będzie przeszkadzała w korzystaniu z serwisu, to inteligentny internauta doceni Cię wyłączając adblocka, nie tylko za treści, które u Ciebie czyta, ale za fakt, że szanujesz go jako partnera w biznesie.

odpowiedź