SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

InPost i Modivo testują opakowania wielokrotnego użytku

Firma logistyczna InPost i platforma modowa Modivo rozpoczęły testy nowego rozwiązania, które polega na korzystaniu z opakowań wielokrotnego użytku. Według zapowiedzi posługiwanie się systemem może dziesięciokrotnie zmniejszyć zapotrzebowanie na opakowania służące do wysyłek produktów.

Rafał Brzoska, szef InPostu Rafał Brzoska, szef InPostu

InPost, firma logistyczna założona przez Rafała Brzoskę wraz z Modivo, modową platformą e-commerce spółki eobuwie.pl z grupy CCC wprowadza test ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku dla e-sklepów.

Według planów dzięki temu rozwiązaniu nawet dziesięciokrotnie można zmniejszyć zapotrzebowanie na jednorazowe opakowania.

Każde opakowanie ma wewnętrzną etykietę zwrotną. Zeskanowanie jej w dowolnym Paczkomacie ma umożliwiać zwrot opakowania do magazynu InPost, po czym wraca ono do konkretnego e-sklepu.

Czytaj także: InPost będzie dostarczał zakupy do Paczkomatów w dniu nadania w kolejnych miastach

Jeden kierunek

- Tylko w ubiegłym roku w Polsce wysłanych zostało ponad 640 mln paczek, w tym roku będzie ich jeszcze więcej - podkreśla w komunikacie Rafał Brzoska. - Niestety, opakowania są piętą achillesową branży e-commerce. Co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietniki. Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna. Dlatego wprowadzamy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Są one dostosowane rozmiarem do wysyłanego produktu, aby nie przewozić powietrza. Jako lider rynku wierzymy, że dostępność Paczkomatów InPostu i łatwość ich obsługi umożliwi wprowadzenie prawdziwie efektywnego systemu obrotu opakowaniami zwrotnymi.

Jako pierwszy partner w Polsce do projektu przystępuje Modivo, platforma e-commerce spółki eobuwie.pl. - Zrównoważone podejście w kontekście rosnącego biznesu jest dla nas bardzo ważne - zaznacza Damian Zapłata, prezes eobuwie.pl. - Badania rynkowe wskazują, że konsumenci są coraz częściej zaniepokojeni nadmiarem opakowań znajdujących się w obiegu i zastanawiają się nad możliwościami ich recyklingu. Ten temat jest również ważny dla naszych pracowników. Dlatego jako pierwsi w Polsce podejmujemy wyzwanie InPost i przyłączamy się do projektu, w ramach którego udostępnimy klientom opakowania wielokrotnego użytku. Po odebraniu przesyłki pudełko wystarczy zwrócić do najbliższego Paczkomatu InPost, by po dokładnym czyszczeniu wróciło do obiegu. Gorąco zachęcamy do udziału w akcji - dołóżmy wspólnie cegiełkę do zielonej rewolucji w e-commerce.

Rafał Brzoska zaznacza z kolei, że dzięki bardzo rozbudowanej sieci Paczkomatów - których jest obecnie 15 tys. - InPost jako jedyny w Polsce jest w stanie zadbać o to, aby opakowanie wracało do powtórnego obiegu.

Czytaj także: Grupa CCC chce mieć w 2025 r. min. 60 proc. wpływów z e-commerce, połowa sprzedaży eobuwia w mobile’u

Według InPostu Paczkomaty są najbardziej ekologiczną formą zakupów internetowych. Z analiz firmy wynika, że zamówienie przesyłki do Paczkomatu zmniejsza emisję CO2 nawet o 75 proc. w porównaniu do dostawy bezpośrednio do domu klienta. W 2020 r. dostawy do Paczkomatów ograniczyły emisję CO2 o ponad 180 tys. ton. Dalszy rozwój i optymalizacja sieci Paczkomatów ma się przyczynić się do ograniczenia ruchu samochodowego w miastach, co przełoży się na poprawę jakości powietrza i ochronę klimatu.

W trzecim kwartale br. przychody InPostu zwiększyły się rok do roku o 18 proc. do 1,274 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA - o 73 proc. do 409 mln zł. Wzrosty były niższe w związku z przejęciem na początku lipca br. za 513 mln euro francuskiego operatora Mondial Relay.

Przychody InPostu i wolumen dostarczonych paczek w trzecim kwartale br. zwiększyły się słabiej niż w pierwszym półroczu. Firma prognozuje, że przy niższym wzroście rynku e-commerce będzie poprawiać swoją rentowność, na koniec br. planuje mieć w Polsce 16-16,3 tys. Paczkomatów.

Dołącz do dyskusji: InPost i Modivo testują opakowania wielokrotnego użytku

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
O
No dobrze, ale jaką korzyść z tego ma klient, żeby wrócić do paczkomatu? Sklepy wprowadzą kaucje za karton? Nie sądzę. To znaczy mogą, ale konkurencja ich śmiechem zabije.
0 0
odpowiedź
User
gosc
super inicjatywa :)
0 0
odpowiedź
User
Takdlazmian
Wszystko fajnie, ale paczkomaty szczegolnie teraz przed swietami sa przepelnione i co taki klient ma zrobic chodzic i szukac miejsca…. Jakos ten pomysl jest niedokonca dopracowany ale idea godna pochwaly
0 0
odpowiedź