SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Instagram wprowadza reklamy do funkcji "Shop" na całym świecie

Kilka tygodni po rozpoczęciu pilotażu reklam z wybranymi amerykańskimi markami, Instagram ogłosił, że wprowadza reklamy do swojej funkcji "Shop" na całym świecie.

Instagram rozpoczął testowanie reklam wybranych marek amerykańskich w zakładce "Shop" 9 sierpnia br.

Reklamy pojawiają się w aplikacji jako kafelki, dzięki czemu użytkownicy mogą klikać elementy i dowiedzieć się więcej o marce. Testowanie produktu jest obecnie ograniczone do kilku amerykańskich reklamodawców, m.in. Away, marki zoologicznej Boo Oh, Clare Paint,  Deux i Donni Davy.

Debiut reklam w zakładce "Shop" ma na celu wzmocnienie głównej oferty e-commerce na Instagramie, co pokazuje, jak rozwija się przestrzeń zakupów online, szczególnie w przypadku firm z mediów społecznościowych obsługujących urządzenia mobilne.

Najnowsza aktualizacja Instagrama pokazuje, że firma rozwija swoje możliwości e-commerce, aby stać się silniejszym rywalem. Instagram wdrożył zakładkę "Shop" w lipcu ubiegłego roku, aby zapewnić firmom scentralizowaną platformę sprzedaży, odchodząc od wcześniejszych wysiłków, które wymagały od użytkowników śledzenia marek, sprzedawców detalicznych lub influencerów w celu przeglądania postów i historii.

Instagram nie będzie tylko platformą do udostępniania zdjęć

Włączenie reklam w "Shop" Instagrama może również usprawnić proces odkrywania produktów przez marketerów mobilnych. Klikając kafelek reklamy, użytkownik zostanie przeniesiony na stronę szczegółów produktu, na której będą również wyświetlane dodatkowe elementy, które użytkownicy mogą zapisać lub udostępnić znajomym za pomocą podstawowej technologii komunikacyjnej Instagrama.

Instagram chce się rozwijać w wielu przestrzeniach, zwłaszcza zakupowych. W październiku ubiegłego roku firma wprowadziła funkcje zakupów do krótkich filmów za pośrednictwem platformy Reels i transmisji na żywo za pośrednictwem IGTV. Adam Mosseri, szef Instagrama, w zeszłym miesiącu wyjaśnił motywy firmy w filmie, podkreślając, że „nie będzie to już aplikacja do udostępniania zdjęć”.

Z Facebooka regularnie korzysta na świecie ponad 2,8 mld użytkowników. W II kwartale br. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 56 proc., do 29,08 mld dolarów i zysku netto z 5,18 do 10,39 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji: Instagram wprowadza reklamy do funkcji "Shop" na całym świecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl