Internauci chcą personalizować serwisy WWW
Użytkownicy Internetu są coraz bardziej skłonni powierzać swoje dane administratorom serwisów WWW
Użytkownicy Internetu są coraz bardziej skłonni powierzać swoje dane administratorom serwisów WWW w zamian za większą personalizację ich treści - informuje ChoiceStream, agencja marketingu internetowego z USA.
Aż 81% spośród 673 ankietowanych w maju br. uważa dostosowanie zawartości odwiedzanych stron do własnych zainteresowań za naturalny powód by ujawnić swoje dane osobowe i upodobania. Użytkownicy są nawet bardziej skłonni dobrowolnie ujawniać swoje dane niż godzić się na "śledzenie" ich zachowania na stronach www, tego w jakie linki klikają i jakie robią zakupy.
W trakcie badania wyodrębniły się dwie grupy internautów o skrajnym stosunku do personalizacji. Z największą akceptacją spotkała się ona wśród ludzi młodych: 18-24 lata. Podczas, gdy użytkownicy w przedziale 35-49 lat byli nią najmniej zainteresowani. Wg ankietowanych personalizacja miałaby dotyczyć głównie takich treści jak rozrywka (młodsi użytkownicy sieci) oraz wiadomości, oferty biur podróży i wyniki wyszukiwania (starsi internauci).
Tymczasem największe portale internetowe i wyszukiwarki np. Amazon czy Google już monitorują ruch w sieci, po to by później serwować spersonalizowaną treść i reklamy...
epr.pl - di.com.pl
Dołącz do dyskusji: Internauci chcą personalizować serwisy WWW