Internetowa nowość
Premiery nowej formy reklamy na polskim rynku reklamy internetowej
Dnia 3 marca rozpoczęła się nowa kampania Telekomunikacji Polskiej S.A pod nazwą Plan Sekundowy. Kampania jest skierowana do dwóch grup celowych: jedną z nich są odbiorcy indywidualni, korzystający z usług Telekomunikacji Polskiej S.A. w domu, drugą zaś grupę celową stanowią odbiorcy instytucjonalni
Kampania została przygotowana przez Media Direction przy współpracy z CR Media Consulting. Przy okazji kampanii skierowanej do grupy odbiorców indywidualnych zdecydowano się na wykorzystanie po raz pierwszy w polskim internecie reklamy typu Transition Ad. Premiera tej formy reklamy na rynku polskim była możliwa dzięki ofercie interaktywnej sieci reklamowej Ad.net i propozycji jaka została przygotowana na potrzeby tejże kampanii.
Nowa forma reklamy - Transition Ad jest połączeniem reklamy typu "intro" lub Interstitial ze sponsoringiem internetowym. Jej ekskluzywność polega na czasowym umieszczeniu jej przed sekcją tematyczną, co powoduje, że jest postrzegana przez użytkowników jako forma sponsoringu internetowego.
Podstawową zaletą Transition Ad jest miejsce jej emisji - podczas przechodzenia na podstronę, gwarantuje zauważenie jej przez każdego wchodzącego tam użytkownika. Oczywiście zalecane jest umieszczenie opcji "przejdź dalej" jednak ciekawa animacja oraz powiązanie kontekstowe reklamy z sekcją tematyczną spowoduje pozytywną reakcję użytkowników. Różnica pomiędzy Interstitialem a Transition Ad jest zasadnicza - TA otwiera się w tym samym oknie przeglądarki, nie powodując utraty kontroli użytkownika nad przeglądarką.
Dodatkowo w kampanii wykorzystano takie formy reklamy jak: Interstitial i Billboard. W celu maksymalizacji zasięgu kampanii w grupie celowej oraz minimalizacji kosztów dotarcia przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiednio wysokiego wpływu kampanii na świadomość produktu, zdecydowano się na wykorzystanie pakietów reklamowych. Kampania skierowana do odbiorców instytucjonalnych jest prowadzona równocześnie.
"Nie ukrywam, że po raz kolejny wprowadzamy nową formę reklamy wzorując się na rynku amerykańskim, Transition Ad jest tam wykorzystywany w bardzo wielu kampaniach. Kto wie, czy właśnie Transition Ad nie wyprze z rynku Interstitiala będąc reklamą bardziej przyjazną i mniej drażniącą użytkownika. Po zakończeniu kampanii TP S.A. będziemy w stanie ocenić skuteczność tej nowej formy reklamy" - Marek Rusiecki, Dyrektor Zarządzający Ad.net S.A.
"Czerpiemy wiele wzorców z zachodnich rynków reklamy on-line, gdzie tego typu reklamy już się sprawdziły. Wprowadzenie nowego produktu przez TP S.A. było doskonałym momentem na wprowadzenie nowej formy reklamy on-line w Polsce. Mam nadzieje, że zostanie ona zaakceptowana przez Internautów, a Klient będzie zadowolonych z osiągniętych przez nią wyników" - Jacek Kołtonik, Zastępca Dyrektora Sprzedaży Działu Internetowego CR Media Consulting S.A.
"Nowatorskie rozwiązania to wizytówka Media Direction OMD. Niejednokrotnie byliśmy i jesteśmy pionierami w ich wprowadzaniu na rynek. Każdorazowo kiedy pracujemy nad nowymi projektami staramy się proponować naszym Klientom niestandardowe formy komunikacji w mediach. Tak też było w przypadku działań internetowych Telekomunikacji Polskiej opracowanych pod kątem kampanii Plan Sekundowy TP. Nowa forma reklamy Transition Ad łączy w sobie cechy spotu telewizyjnego i reklamy internetowej. Przykuwa uwagę internautów, a jednocześnie buduje pozytywne skojarzenie z nową ofertą Telekomunikacji Polskiej" - mówi Anita Dadej, Media Manager w Media Direction OMD.
Dołącz do dyskusji: Internetowa nowość