SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ipsos: spadł wskaźnik optymizmu konsumentów

Wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) spadł o 2,42 pkt do poziomu 94,30 pkt w czerwcu, podał instytut badawczy Ipsos w komunikacie w poniedziałek. Wskaźnik klimatu gospodarczego spadł o 1,61 pkt do 85,95 pkt.

Ipsos podkreśla, że obecnemu spadkowi optymizmu towarzyszy wyraźne zwiększenie obaw konsumentów przed szybszym wzrostem cen w ciągu najbliższego roku (+6 pkt proc.). Obawy dotyczą także oczekiwanej sytuacji materialnej Polaków za najbliższe 12 miesięcy.

"Udział osób, które spodziewają się pogorszenia sytuacji swoich gospodarstw domowych wzrósł o 4 pkt. procentowe do poziomu 14%. Wciąż jednak 24% konsumentów spodziewa się poprawy w tym czasie, zaś pozostali (62%) uważają, że ich sytuacja nie zmieni się" - czytamy w komunikacie.

Pośród wskaźników składowych WOK największy spadek w tym miesiącu odnotowała skłonność do zakupów, która spadła o 2,96 pkt., osiągając poziom 99,87 pkt.

"Niższa wartość tego wskaźnika wynika w tym miesiącu przede wszystkim z gorszych ocen obecnego okresu jako korzystnego do zakupu dóbr trwałego użytku" - podano także.

Ipsos zauważa również, że ocena klimatu gospodarczego również nieco się pogorszyła (-1,61 pkt) osiągając wynik 85,95 pkt.

"Jest to związane z nieco większymi obawami Polaków przed zmianą sytuacji gospodarczej na gorsze w ciągu najbliższego roku, co może być echem strat spowodowanych przez powódź" - konkluduje Instytut.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 9 - 10 kwietnia oraz 19- 26 kwietnia 2010 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1004 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Dołącz do dyskusji: Ipsos: spadł wskaźnik optymizmu konsumentów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl