Niemal co drugi użytkownik Netflixa w Polsce ogląda produkcje na telewizorze podpiętym do internetu
47 proc. oglądanych w Polsce treści z Netflixa wyświetlanych jest na telewizorach podpiętych do internetu. W Europie ten odsetek jest jeszcze wyższy i wynosi 60 proc. - wynika z badań Netflixa.
Netflix sprawdził, w jaki sposób widzowie platformy konsumują dostępne na niej treści. Okazuje się, że większość Europejczyków (60 proc.) korzysta z ekranu telewizyjnego, który jest podłączony do internetu. W Polsce ten odsetek wynosi 47 proc. Najczęściej odpowiedzialne są za to dekodery STB (set top box- np. dekodery sieci kablowych). Popularne są także urządzenia odbierające media strumieniowe, takie jak Apple TV, Chromecast lub konsole Xbox i PlayStation.
Użytkownicy Netflixa z Europy korzystają z trzech do pięciu różnych urządzeń podłączonych do sieci. Oglądają odcinki jeden po drugim na wszelkich dostępnych ekranach - od smartfona po telewizor typu smart TV.
- Rozrywka przenosi się do sieci, a konsumenci odkrywają, że mają coraz więcej kontroli nad tym, co oglądają. Zależy im szczególnie na możliwości wyboru, jakości i większej elastyczności. Takie potrzeby napędzają nowe trendy, które z kolei kształtują przyszłość rozrywki. Wkraczamy w wiek łączności między wieloma urządzeniami i erę rozrywki kontekstowej - mówi Greg Peters, dyrektor ds. produktów w Netflix.
Ze statystyk Netflixa wynika, że choć w całej Europie najwięcej kont jest zakładanych przez urządzenia mobilne i laptopy, to konsumenci przenoszą się stopniowo na nowe platformy - głównie telewizję hybrydową. 38 proc. Europejczyków założyło konto w serwisie Netflix na urządzeniu mobilnym, po 6 miesiącach za pomocą smartfona/tabletu korzysta z niego już tylko nieco ponad 17 proc., natomiast aż 63 proc. ogląda treści na ekranie telewizora.
Polscy abonenci poświęcają aż ośmiokrotnie więcej czasu na oglądanie treści Netflix na telewizorach niż na swoich urządzeniach mobilnych. 17 proc. dokonało rejestracji konta poprzez aplikację mobilną, a po pół roku 47 proc. korzystało z serwisu głównie poprzez telewizor, jedynie 6 proc w mobile. Sugeruje rosnący popyt na treści udostępniane za pośrednictwem telewizji hybrydowej.
- Ludzie zawsze chętnie oglądali telewizję i to szybko się nie zmieni. Piękno telewizji podłączonej do sieci tkwi w tym, że widzowie będą wybierać to, co najlepsze w ofercie konwencjonalnej telewizji, a przy tym cieszyć się korzyściami, jakie daje technologia hybrydowa. Konsumenci mogą teraz nasycić oczy treściami wyświetlanymi na dużym ekranie w ich własnych domach, ale doświadczenia te są bardziej osobiste, dopasowane do indywidualnych gustów i preferencji, a przy tym dostępne na życzenie, wciągające i interaktywne. Użytkownicy odkrywają ten świat wspólnie z Netflix i coraz bardziej podobają im się wrażenia, jakie zapewnia telewizja hybrydowa - dodaje Peters.
Netflix ma ponad 109 mln użytkowników na całym świecie. Na koniec trzeciego kwartału tego roku serwis osiągnął prawie 3 mld dol. przychodu. W przyszłym roku na produkcję własnych treści zostanie przeznaczone 8 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Niemal co drugi użytkownik Netflixa w Polsce ogląda produkcje na telewizorze podpiętym do internetu