Jedna strategia to za mało? Wejdź sprawnie w digital
Nie jesteś w sieci - nie istniejesz. Szczególnie jeśli mówimy o firmie, która chce dotrzeć ze swoją ofertą do nowych użytkowników lub skłonić do działania obecnych klientów. Własna strona internetowa czy e-sklep to dziś konieczność, biorąc pod uwagę jak duże dysproporcje powstały od początku pandemii między biznesami offline a online. Potwierdza to także wzrost liczby nowych eCommerców - pod koniec 2018 roku zarejestrowano 31 tys. e-sklepów, a we wrześniu tego roku w Krajowym Rejestrze Sądowym odnotowano już ich 51 tys. Jak jednak skutecznie zanurzyć się w świat online? Potrzebujesz strategii. Trójetapowej.
Od wdrożenia po efekt
No właśnie. Wdrożenie platformy sprzedażowej to dopiero początek eCommerce’owej przygody – teraz musisz nawiązać z klientami silną relację i zdobyć ich zaufanie. Jak? Odpowiedź wydaje się być prosta, ale realizacja tego zadania budzi już pewne trudności - stworzenie silnej więzi na linii marka-konsument wymaga bowiem nie tylko czasu, ale też przemyślanych, bardzo spersonalizowanych konkretnych działań. Efekt będzie jednak procentował – już sama silna marka i zbudowanie zaufania powodują, że sprzedaż rośnie, dlatego najpierw należy inwestować w wizerunek i relacje, a na kolejnym etapie w dodatkowe wsparcie w postaci reklam. Ale, co ważne – nieprzypadkowo dobranych reklam, tylko tych właśnie wskazanych w wyniku dobrze stworzonej strategii. To zadanie najlepiej oddać doświadczonej agencji.
- W JU: pracujemy głównie nad projektami naszych Partnerów z segmentu enterprise. Są to firmy, które wygospodarowały już odpowiedni budżet marketingowy na działania digitalowe i stawiają na długotrwałe relacje oparte na zaufaniu oraz partnerstwie - mówi Dominika Dycha, Head of Business Development w JU: Naszą ofertę opieramy na faktorze magicznym, dzięki któremu tworzymy niebanalne strategie, kreatywny content oraz przyciągające wzrok kreacje. Nie zapominamy przy tym, jak ważne w działaniach digitalowych są analityka i bazy danych - bez tego nie osiągniemy założonych celów Partnera, takich jak. KPIs lub wolumeny sprzedaży. Łącząc te dwa faktory - magię i analitykę - tworzymy kompleksowe kampanie digitalowe.
Kiedy marce zależy na zwiększeniu sprzedaży i ugruntowaniu swojej pozycji na rynku, zaczyna szukać partnera do stworzenia dedykowanej strategii, w tym rzetelnej kampanii internetowej. Ważnym elementem w strategii, od którego powinno się zacząć, jest więc określenie celu wspólnych działań oraz sposobu nawiązania relacji z klientami – w tym przypadku najlepiej działa personalizacja i próba zrozumienia swoich odbiorców. Wtedy reklamy będą dodatkiem, choć niezwykle ważnym, do osiągnięcia efektu - finalizowania ścieżek zakupowych i budowania grupy powracających klientów. Ale jak mieć pewność, że nasza strategia się sprawdzi?
Tylko strategia zapewni stabilny biznes w eCommerce
..a właściwie aż 3 strategie: biznesowa, marki i komunikacji. Te procesy należy bowiem rozdzielić i to pierwszy krok do efektywnej strategii. Dlaczego? Bo wszystkie te elementy mają na siebie wpływ i działają w symbiozie, co za tym idzie, słusznie oddać je w całości w ręce specjalistów. Strategię biznesową często tworzy sam właściciel firmy wraz ze swoim zespołem, ale warto już na tym etapie zasięgnąć wiedzy agencji, która udzieli wsparcia merytorycznego. A jeśli celem firmy ma być digitalowy sukces, to równie ważne są strategie komunikacji i marki. Na samym początku należy określić, jakie produkty oferujesz - czym się wyróżniają, do kogo mają trafić. W zależności od branży, w której działa firma, schemat realizacji będzie zupełnie inny - dopasowany do otoczenia i jego potrzeb. Następnie należy znaleźć odpowiednie kanały sprzedaży, wybrać najefektywniejszą platformę - silnik, na którym zbudujesz sklep internetowy. Kroków do osiągnięcia sukcesu w eCommerce jest wiele, dlatego warto zastanowić się nad wsparciem - na przykład w postaci doświadczonej agencji digitalowo-kreatywnej.
- Obecnie współpracujemy z Partnerami z przeróżnych branż: budowlaną, logistyczną, IT, a nawet firmami rolniczymi - dodaje Dominika Dycha z JU: - Tam też digital jest ważny, choć jeszcze mało popularny. Naszą ofertę opieramy na faktorze magicznym, dzięki któremu tworzymy niebanalne strategie, kreatywny content oraz przyciągające wzrok kreacje. Nie zapominamy przy tym, jak ważne w działaniach digitalowych są analityka i bazy danych - bez tego nie osiągniemy założonych celów Partnera, takich jak. KPIs lub wolumeny sprzedaży. Łącząc te dwa faktory - magię i analitykę - tworzymy kompleksowe kampanie digitalowe.
Twój biznes nie nadaje się do digitalu? Niemożliwe
Niektórzy przedsiębiorcy, szczególnie z tych nietypowych dla eCommerce branż, myślą, że ich biznes nie nadaje się do digitalu. To duży błąd. Najlepszym tego przykładem jest Sopro, międzynarodowa marka sprzedająca chemię budowlaną, z którą agencja JU: kompleksowo współpracuje z zakresie digitalu. Firma bardzo dobrze zdaje sobie sprawę, jak dużą moc ma marketing internetowy i jak wpływa na pozytywny wizerunek firmy, a JU:, partner w strategii marketingowej duży nacisk kładzie na marketing internetowy w zakresie budowania świadomości, docierania do potencjalnych klientów i pozyskiwania leadów. Klienci branży budowlanej są także w sieci, dlatego Sopro zależało na zbudowaniu świadomości marki i produktów wśród e-konsumentów. Jak w przypadku takiej branży wpłynąć na rozpoznawalność marki?
- Stworzyliśmy dla Sopro strategię komunikacji, dobraliśmy odpowiednie narzędzia i kanały dotarcia, a także zaprojektowaliśmy Key Visual, stworzyliśmy komunikację i content na social media. Dokładnie przeanalizowaliśmy wszelkie możliwości komunikacji w tej branży, a bazując na naszym doświadczeniu, wybraliśmy te, które będą najskuteczniejsze - Facebook, display, video i content marketing. We współczesnej komunikacji internetowej kreacja ma taką samą moc jak słowo, a nawet i większą! Dlatego zdecydowaliśmy się zbudować dedykowane landing pages konkretnych produktów oraz przygotować poszczególne kreacje dopasowane do wykorzystywanych kanałów komunikacji z klientem. Obraz, w połączeniu z chwytliwymi tekstami, wpłynął pozytywnie na potencjalnych odbiorców, do których możemy zaliczyć - miłośników remontów, budowlańców, użytkowników, którzy byli już na stronie Sopro lub weszli wcześniej w interakcję z reklamą. Dzięki naszym wspólnym działaniom kampanię SOPRO reklamującą Kleje No. 1 wyświetliło w sumie ponad 6 milionów użytkowników, a na stronę produktu przeszło aż 13 710 potencjalnych klientów! Wyniki te można uznać za sukces, szczególnie w takiej branży, jaką jest chemia budowlana - dodaje Dominika Dycha.
Napisz lub zadzwoń do Dominiki:
Dominika Dycha
Head of Business Development w JU:
tel: +48 512 040 125
email: d.dycha@juagencja.pl
Albo zajrzyj tu
Dołącz do dyskusji: Jedna strategia to za mało? Wejdź sprawnie w digital