Polskie Radio, TVP, PAP i „Do Rzeczy” partnerami akcji o Polonii „Jest nas 60 milionów”
We wtorek w siedzibie Polskiego Radia podpisano umowę inaugurującą akcję społeczną „Jest nas 60 milionów”. Kampania ma na celu przybliżenie Polakom mieszkającym w kraju i za granicami dorobku i życia codziennego Polonii. Zaangażowane w nią będą m.in. TVP, Polskie Radio, Polska Agencja Prasowa i „Do Rzeczy”.
Pomysłodawcą kampanii jest Stowarzyszenie „Wspólnota Polska”, a jednym z partnerów medialnych Polskie Radio, stąd miejsce podpisania umowy. Sygnowali ją marszałek Sejmu Stanisław Karczewski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP Adam Kwiatkowski, przewodniczący Rady Mediów Narodowych Krzysztof Czabański i prezes Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” Dariusz Bonisławski.
Podpisy pod dokumentem złożyli również przedstawiciele reprezentujący partnerów medialnych akcji: prezes Polskiego Radia Andrzej Rogoyski, prezes TVP Jacek Kurski, prezes PAP Wojciech Surmacz, a także Paweł Lisicki - redaktor naczelny tygodnika „Do Rzeczy”.
- Zaproszenie Polskiego Radia do tak ważnej inicjatywy to dla nas wielki zaszczyt. Przyjąłem je również jako wyraz uznania za wieloletnią, sięgającą czasów przed II wojną światową tradycję naszej narodowej rozgłośni w nadawaniu audycji o Polonii i dla Polonii - stwierdził podczas uroczystości Andrzej Rogoyski. Szef Rady Mediów Narodowych podkreślił z kolei rolę, jaką Rada ma odegrać w tej kampanii: - Będąc sygnatariuszem tej kampanii chcemy pokazać nową rolę mediów publicznych. Chcę, żeby media publiczne pełniły swoją rolę misyjną, a także rolę działania na rzecz polskiej racji stanu - mówił Krzysztof Czabański.
W siedzibie Polskiego Radia zainaugurowano kampanię "Jest na 60 milionów". Jej celem jest przekazywanie Polakom mieszkającym w kraju informacji o codzienności tych, którzy z Polski wyemigrowali.https://t.co/eD4M5dyq2E
— PolskieRadio24.pl (@PR24_pl) July 30, 2019
- Jesteśmy Telewizją Polską, więc mamy obowiązki polskie. To patetyczne słowa, ale myślę że w tym przypadku bardzo uzasadnione. Jako TVP czujemy misję budowania więzi Polaków mieszkających za granicą z Polską - tak skomentował fakt inauguracji nowej kampanii społecznej prezes telewizji publicznej Jacek Kurski.
Głównym założeniem kampanii „Jest nas 60 milionów” jest poszerzenie wiedzy o Polonii i Polakach za granicą oraz wiedzy o Polsce w środowiskach polonijnych. Ma się to dokonać poprzez przedstawianie historycznych, ekonomicznych i kulturowych uwarunkowań emigracji. W polskich mediach emitowane będą programy edukacyjne, sportowe, historyczne i kulturalne - skierowane zarówno do Polonii, jak i Polaków mieszkających w kraju.
Jak podkreślał Paweł Lisicki, kierowany przez niego tygodnik „Do Rzeczy” jest jedynym prywatnym medium, które zdecydowało się włączyć w akcję. Mówił też, że ma ona pogłębić i wzmocnić „poczucie wspólnoty między Polakami”.
Tytułowe „60 milionów” jest szacunkową liczbą wszystkich osób polskiego pochodzenia (40 milionów mieszka w Polsce, a 20 milionów – poza granicami kraju).
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio, TVP, PAP i „Do Rzeczy” partnerami akcji o Polonii „Jest nas 60 milionów”