JP Morgan: globalne nakłady na reklamę spadną o 6 proc.
Alexia Quadrani, analityk holdingu finansowego JP Morgan, prognozuje, że globalne wydatki reklamowe będą w bieżącym roku o 6 procent mniejsze niż w roku 2008.
Według Quadrani, do takiego poziomu spadku globalnych nakładów na reklamę w dużej mierze przyczyni się rynek amerykański, gdzie wydatki te zmniejszą się o 9 procent.
Niewiele lepiej będzie wyglądać sytuacja w Europie. W Wielkiej Brytanii wydatki reklamowe mają być niższe o 7 procent, w Niemczech o 6,5 procenta, we Francji o 8,6 procenta, we Włoszech o 6,5 procenta, a w Hiszpanii o 9 procent. Za to 6-procentowy wzrost prognozowany jest dla rynku chińskiego.
W USA najgorzej sytuacja ma wyglądać w przypadku segmentu reklamy lokalnej, która ma zanotować aż 20-procentowy spadek nakładów, w porównaniu do 6-procentowego spadku w przypadku segmentu reklamy ogólnokrajowej.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: JP Morgan: globalne nakłady na reklamę spadną o 6 proc.