„Julia” miała 2 mln widzów i przyniosła 70 mln z reklam
Nadawaną w TVN telenowelę „Julia” oglądało średnio 2,03 mln widzów, czyli mniej niż emitowane rok wcześniej „Prosto w serce”. Serial dał stacji trzecie miejsce w całym rynku, a wpływy reklamowe wyniosły 70 mln zł.
„Julia” emitowana była w TVN od 2 stycznia do 14 grudnia br. Pierwszy sezon, pokazywany do 6 czerwca br. w dni powszednie o godz. 17.55, śledziło 2,08 mln osób, a jego udział w rynku wyniósł 17,68 proc. w grupie 4+ i 17,47 proc. w grupie 16-49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Natomiast drugą serię, nadawaną od 3 września br. także w dni powszednie, ale o 17.25, oglądało średnio 1,96 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 18,12 proc. i 17, 02 proc.
Średnia widownia całej telenoweli wyniosła 2,03 mln osób, co przełożyło się na przeciętnie 17,85 proc. udziału w grupie 4+ i 17,30 proc. w 16-49. To była mniejsza oglądalność od widowni emitowanego rok wcześniej przez TVN serialu „Prosto w serce”. Miał on bowiem 2,29 mln oglądających, a jego udział wyniósł odpowiednio 19,84 proc. i 20,95 proc. (więcej na ten temat). „Prosto w serce” nadawane było jednak przez cały rok o 17.55.
Najchętniej oglądany odcinek „Julii” - finałowy epizod z 14 grudnia br. - zgromadził 3,07 mln widzów. Drugie miejsce zajął premierowy odcinek telenoweli, pokazany 2 stycznia br. (miał 2,62 mln widzów).
Stacja TVN w paśmie emisji telenoweli zajmowała trzecie miejsce w rynku za TVP1, nadającą w tym czasie “Klan”, a także teleturniej „Jaka to melodia?”, co dało jej 23,86 proc. udziału i Polsatem, emitującym „Pierwszą miłość” i „Dlaczego ja?” (21 proc.). Gorzej od TVN wypadała natomiast pokazująca „Panoramę” i seriale amerykańskie Dwójka (9,02 proc.). W grupie komercyjnej TVN zajmowała jednak drugą pozycję, podczas gdy zdecydowanym liderem był tutaj Polsat (26,06 proc.)
Przychody reklamowe z 186 odcinków telenoweli wyniosły 69,6 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). Serial oglądać można było też w internecie, gdzie był w czołówce najpopularniejszych pozycji w serwisie tvnplayer.pl. Serial odnotował łącznie liczbę 76 557 247 wyświetleń.
Największą popularnością cieszył się epizod finałowy, który w ciągu niespełna trzeciej doby od momentu umieszczenia go w sieci został wyświetlony blisko 1,2 mln razy.
“Julia” była opowieścią o młodej dziewczynie, która ucieka od narzeczonego i trafia do rodziny właścicieli kliniki piękności, zakochując się w synu jego właściciela. W opartym na polskim scenariuszu serialu grali m.in. Julia Rosnowska, Michał Lewandowski, Krystian Wieczorek i Marta Żmuda-Trzebiatowska.
Stacja TVN nie planuje w najbliższych miesiącach emisji nowej telenoweli na swojej antenie. Wiosną w paśmie popołudniowym mają pojawić się nowe formaty, ale stacja nie ujawnia jakie (więcej na ten temat).
Widownia „Julii” sezon po sezonie
Okres emisji | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
2.01 – 6.06 | 2 082 069 | 17,68% | 17,47% |
3.09 – 14.12 | 1 962 346 | 18,12% | 17,02% |
Wirtualnemedia.pl | |||
cały sezon | 2 033 687 | 17,85% | 17,30% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 | 2 718 398 | 23,86% | 15,87% |
Polsat | 2 392 803 | 21,00% | 26,06% |
TVN – Julia | 2 033 687 | 17,85% | 17,30% |
TVP2 | 1 028 095 | 9,02% | 7,66% |
Top 5 odcinków telenoweli
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | ||
14-12-2012 | 17:26 | 3 065 579 | 24,67% | 21,81% |
02-01-2012 | 17:55 | 2 623 305 | 18,71% | 19,91% |
10-12-2012 | 17:27 | 2 580 734 | 19,91% | 18,16% |
13-12-2012 | 17:25 | 2 578 788 | 20,38% | 17,71% |
11-12-2012 | 17:25 | 2 459 532 | 19,66% | 19,90% |
Dołącz do dyskusji: „Julia” miała 2 mln widzów i przyniosła 70 mln z reklam