„Julia” radzi sobie słabiej od „Prosto w serce”
„Julia”, nowa telenowela TVN, po trzech tygodniach emisji ma średnio 2,14 mln widzów - o niemal pół miliona mniej niż śledziło nadawane rok temu w tym samym paśmie „Prosto w serce”. Serial daje stacji dopiero trzecie miejsce w rynku, za TVP 1 i Polsatem.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średni udział pierwszych 15 odcinków “Julii”, emitowanych w dni powszednie o 17.55, wyniósł 15,56 proc. w grupie 4+ i 15,26 proc. w grupie 16-49 proc. Dotąd najwięcej widzów miał premierowy odcinek serialu nadany 2 stycznia br. - obejrzało go średnio 2,62 mln osób.
TVN w paśmie emisji telenoweli zajmuje trzecie miejsce w rynku za TVP 1, nadającą w tym czasie “Klan”, co daje jej 25,05 proc. udziału i Polsatem, emitującym „Pierwszą miłość” (19,77 proc.). Gorzej od TVP wypada natomiast pokazująca „Panoramę” Dwójka (13,65 proc.). TVN jest też trzeci w grupie komercyjnej, ale tutaj liderem jest Polsat przed Jedynką.
“Julia” cieszy się nieco mniejszą popularnością niż emitowane rok temu w tym samym paśmie “Prosto w serce” z Anną Mucha w roli głównej. Średnia oglądalność tamtej produkcji po 15 odcinkach wyniosła 2,6 mln widzów, co dało TVN 18,57 proc. udziału w grupie 4+ i 20 proc. w komercyjnej 16-49 (poznaj szczegóły).
Nową telenowelę oglądają głównie kobiety, a także widzowie między 40 a 44. rokiem życia i po pięćdziesiątce, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Serial oglądać można też w serwisie tvnplayer. Jak poinformował nas TVN, w ostatnim tygodniu odnotowano ponad 1,36 mln wyświetleń odcinków „Julii”, a łączna tygodniowa liczba użytkowników przekroczyła 340 tys. W przeciętny premierowy dzień serialu, dostępne odcinki „Julii” ogląda online ponad 130 tys. użytkowników, generując średnio ok. 230 tys. wyświetleń.
“Julia” to opowieść o młodej dziewczynie, która ucieka od narzeczonego (okazuje się on dilerem narkotyków) i trafia do rodziny właścicieli kliniki piękności. Serial oparty jest na polskim scenariuszu, a grają w nim m.in. Julia Rosnowska, Michał Lewandowski, Krystian Wieczorek i Marta Żmuda-Trzebiatowska. TVN promuje produkcję m.in. w radiu, ma billboardach i organizując konkurs na komiks (więcej na ten temat).
Widownia „Julii”
Tydzień | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
02-01-2012 - 08-01-2012 | 2 137 075 | 15,38% | 15,61% |
09-01-2012 - 15-01-2012 | 2 125 891 | 15,57% | 15,33% |
16-01-2012 - 22-01-2012 | 2 170 715 | 15,74% | 14,82% |
średnia | 2 144 337 | 15,56% | 15,26% |
Top 5 odcinków telenoweli
top 5 | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Data | AMR | SHR % | SHR % |
02-01-2012 | 2 623 305 | 18,71% | 19,91% |
17-01-2012 | 2 336 567 | 17,01% | 18,91% |
19-01-2012 | 2 254 091 | 16,13% | 14,40% |
11-01-2012 | 2 225 610 | 16,09% | 16,69% |
05-01-2012 | 2 165 233 | 16,10% | 16,10% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 3 465 312 | 25,05% | 17,98% |
Polsat | 2 734 390 | 19,77% | 25,31% |
TVN – Julia | 2 144 337 | 15,56% | 15,26% |
TVP 2 | 1 875 745 | 13,56% | 11,08% |
Profil widowni „Julii”
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 31,13% | 65 |
Kobiety | 68,87% | 133 | |
Wiek | 4-9 | 3,45% | 58 |
10-15 | 3,80% | 57 | |
16 - 19 | 2,48% | 45 | |
20 - 24 | 4,79% | 62 | |
25 - 29 | 6,26% | 71 | |
30 - 34 | 6,12% | 74 | |
35 - 39 | 5,08% | 69 | |
40 - 44 | 7,21% | 111 | |
45 - 49 | 4,25% | 63 | |
50 - 54 | 10,47% | 131 | |
55 - 59 | 10,45% | 134 | |
60 | 35,62% | 173 | |
Wlk. miasta | Wieś | 31,23% | 80 |
< 50 tys. | 26,82% | 114 | |
50-100 tys. | 9,29% | 112 | |
100-200 tys. | 10,65% | 139 | |
> 200 tys. | 22,01% | 103 | |
Zawód | Top management | 7,61% | 77 |
Pracownicy średniego szczebla | 15,53% | 100 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 16,44% | 87 | |
Emeryci | 40,90% | 162 | |
Inni | 19,52% | 64 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 44,69% | 111 |
Średnie | 36,02% | 111 | |
Wyższe | 12,04% | 83 | |
Inne | 7,25% | 57 |
Dołącz do dyskusji: „Julia” radzi sobie słabiej od „Prosto w serce”