SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Oto wszystkie kampanie nagrodzone na Effie Awards 2019 (wideo)

Prezentujemy wszystkie kampanie reklamowe nagrodzone na tegorocznej, jubileuszowej 20. gali Effie Awards 2019. Przypomnijmy - w tym roku w 23 kategoriach wręczono łącznie 6 złotych, 31 srebrnych i 19 brązowych nagród. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.

Gala Effie Awards 2019, fot. SAR Gala Effie Awards 2019, fot. SAR

W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards Grand Prix otrzymała Grupa Żywiec za kampanię "Chce się Ż" flagowej marki Żywiec. Agencją reklamową roku została VMLY&R Poland, a agencją mediową Starcom. Grupa Żywiec otrzymała wyróżnienie najbardziej efektywnej firmy 20-lecia. Tytuły najbardziej efektywnych agencji 20-lecia trafiły do DDB Warszawa i Wavemaker.

Oto przegląd wszystkich nagrodzonych na Effie Awards 2019 kampanii

Żywiec "Chce się Ż"
Nagroda Grad Prix, złoto w kategorii Long Term Marketing Excellence
Zgłaszający: Agencja 2012, Grupa Żywiec, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, JUST

Opis kampanii*: Kampania dowodzi, że przełamanie stereotypowych kodów komunikacyjnych kategorii i postawienie na silne, emocjonalne zaangażowanie odważnie wyłonionej grupy konsumentów działa i nie należy się tego obawiać, nawet w przypadku marki o tak ugruntowanej pozycji. W sytuacji, gdy struktura rynku zmienia się dynamicznie, a koncernowe lagery są coraz mniej poważane jest to wręcz konieczne. Żywiec odzyskał koronę Ikony Polskiego Piwa, zdobył serca nowoczesnych konsumentów, zatrzymał spadki sprzedaży i został liderem najbardziej dynamicznych segmentów. Spektakularny wzrost parametrów wizerunkowych pozwolił Żywcowi nie ulegać wojnie cenowej, lecz sprzedawać mądrze, generując zysk i konstytuując absolutny leadership.  

Fundacja Rak’n’Roll "Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów"
Złoto w kategorii Brand Experience, Srebro w kategorii Positive Change: CSR, Edukacja Społeczna i Pro Bono
Zgłaszający: Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa
Klient: Fundacja Rak’n’Roll

Opis kampanii: Jak wyróżnić Fundację Rak’n’Roll wśród ponad 8 tys. innych organizacji, zabiegających o 1% podatku? Jak odwrócić spadek wysokości pozyskiwanych środków pomimo zmniejszonego budżetu? Wychodząc poza konwencję reklam 1% i przesuwając moment wyboru OPP na wcześniej niż wypełnianie deklaracji PIT. Razem z browarem Inne Beczki stworzyliśmy pierwsze bezalkoholowe piwo kraftowe nazwane numerem KRS Fundacji, podkreślając, że nie ma Rak’n’Rolla bez procentów. Zaskakiwaliśmy odbiorców, że chodzi o inne procenty niż myślą: o 1% podatku na rzecz Fundacji. Dwucyfrowy wzrost przekazywanych środków i przekroczony milion złotych potwierdzają, że właściwe procenty mają wielką moc.

Amundsen Vodka "Odkrywaj więcej"
Złoto w kategorii Napoje Alkoholowe
Zgłaszający: The Digitals
Klient: Stock Polska

Opis kampanii: „Odkrywaj więcej” to kampania, która zrepozycjonowała wizerunek marki Amundsen i skróciła dystans, jaki dzielił ją i konsumentów. Wcześniejszą komunikację, opartą na historycznych odkryciach, zastąpiono nową – bardziej inspirująca, emocjonalną, a przede wszystkim, bliższą odbiorcom.   Osią nowej platformy stały się historie współczesnych odkrywców. Do kampanii zaproszono Łukasza Nowickiego (aktora i podróżnika), Krzysztofa Starnawskiego (nurka głębinowego i speleologa) oraz Marcina Dobasa (podróżnika i fotografa National Geographic Polska). Zrealizowano 3 filmy z ich udziałem i wprowadzono nową, emocjonalną komunikację. Zwieńczeniem kampanii był konkurs fotograficzny i gala finałowa Amundsen Photo Awards, podczas której to właśnie konsumenci mogli podzielić się swoimi niezwykłymi odkryciami. Inspirujące historie ambasadorów, działania wciągające w świat marki i spójna komunikacja zaowocowały wynikami znacznie wyższymi, niż oczekiwane – wszystko zgodnie z ideą „Odkrywaj więcej”.

Amundsen "Odkrywaj Więcej" / Łukasz Nowicki from Anna Łyszczarz-Hyz on Vimeo.

Tiger Energy Drink "Mistrzowie"
Złoto w kategorii Napoje Bezalkoholowe
Zgłaszający: Brasil, Starcom
Klient: Maspex
Opis kampanii: Zachowanie własnego, autentycznego stylu, zgodnego z aspiracjami młodej target grupy było dla marki kluczowe - mimo kryzysu wizerunkowego i wynikających z niego negatywnych reakcji mediów, rynku i użytkowników. Tiger na własnym przykładzie postanowił dodać wiary swoim użytkownikom. Kampania motywuje do dalszego działania po upadku, w chwilach zwątpienia i w sytuacjach teoretycznie bez wyjścia - aż do osiągnięcia epickiego zwycięstwa. Kampania ma jasny przekaz: Każdy może popełniać błędy, ważne żeby się na nich uczyć. TIGER. POWER IS BACK.

Żabka Polska "Kawa na każdym rogu"
Złoto w kategorii Retail/ Kanały Sprzedaży
Zgłaszający: PZL, Spark Foundry, Spacecamp
Klient: Żabka Polska

Opis kampanii: Po jednej kampanii stanąć obok konkurencyjnych sieci, które przez wiele lat budowały kompetencje kawowe? A nawet na niektórych parametrach ich przegonić? Tak. Kampania nie tylko zbudowała samą świadomość dostępności kawy na wynos w Żabce, ale przede wszystkim pozwoliła przełamać percepcję niskiej jakości kawy ze sklepu, zrównując się, a miejscami pokonując liderów na parametrze jakości dobrej kawy. Żabce udało się wejść na mapę gastronomicznych preferencji kawowych w Polsce.

Corega "9 milionów powodów"
Złoto w kategorii Uroda i pielęgnacja
Zgłaszający: Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, Lulu Production
Klient: GSK

Opis kampanii: W oczach społeczeństwa proteza zębowa to domena osób starszych, do której wstyd się przyznać, a przecież co druga osoba po 40-tce ją posiada. Pomimo powszechności protez zębowych w życiu Polaków, penetracja produktów do ich mocowania utrzymywała się na niskim poziomie. By przełamać poczucie wstydu i niechęć do mówienia o protezie, a tym samym rozmawiania z farmaceutą o produktach do protez Corega przygotowała kampanię normalizującą i upowszechniającą temat protezy. W efekcie zmian postawy posiadaczy protez penetracja w kategorii skoczyła o połowę!

*Opisy kampanii pochodzą od organizatora, Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR

Dołącz do dyskusji: Oto wszystkie kampanie nagrodzone na Effie Awards 2019 (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hmm
Jedna z kampanii, która dostała złoto na Effie wewnętrznie została oceniona jako największa porażka ostatnich lat i spowodowała wątpliwości co do sensu utrzymywania brandu oraz całkowitą zmianę strategii.
Wiem, że effie zawsze nazywało się w branży konkursem zgłoszeń, aleto już zakrawa na skandal. Poza mizianiem się i zadowoleniem juniorów effie jest chyba wyłącznie narzędziem służącym do rozdzielania punktów za konkursy dla zarządów agencji i korpo będących członkami sar i dostających za to premie od central. Ża ło sne.
0 0
odpowiedź