Katowice mają własny logotyp
Agencja reklamowa Fourtka zaprojektowała logotyp dla Katowic. Kluczowym elementem nowej identyfikacji wizualnej miasta jest logo odwołujące się do kształtu hali widowiskowo-sportowej "Spodek", obiektu, który kojarzy się z miastem zarówno wśród mieszkańców jak i w otoczeniu zewnętrznym.
W logotypie wykorzystano również barwy nawiązujące do specyfiki miasta. Są to kolory: niebieski, zielony oraz żółty. Niebieski określa przestrzeń - Katowice mają największą powierzchnię wśród miast z województwa śląskiego. Kolor zielony symbolizuje tereny zielone i rozwój - blisko 70% powierzchni miasta Katowice pokrywają lasy, a miasto cały czas się rozwija, przykładem są inwestycje w nim realizowane. Żółty to symbolika słońca i bogactwa. Kolor ten ma sprawić, że miasto będzie postrzegane nie tylko jako miejsce bogactwa materialnego, ale również intelektualnego. Uzupełnieniem kształtu graficznego jest specyficzna typografia.
- W logotypie użyliśmy czcionki bezszeryfowej, która ma wskazywać, że Katowice to "miasto młodych" - mówi Krzysztof Pietrek, dyrektor artystyczny Agencji Reklamowej Fourtka - Stolica województwa kojarzona jest raczej z okręgiem przemysłowym. Lekka czcionka ma zatem wspierać wizerunek Katowic jako miasta nauki, kultury i sportu - dodaje.
Wprowadzenie nowego logotypu to element działań zmierzających do odświeżenia wizerunku miasta. Będzie on używany przy działaniach promocyjnych Katowic.
Dołącz do dyskusji: Katowice mają własny logotyp