SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Komunikacja ze znajomymi najpopularniejszą czynnością na telefonie podczas oglądania telewizji

Telewizja skłania do szukania informacji o markach w sieci, ale bezpośrednie kupowanie produktów oglądanych na pierwszym ekranie wcale nie jest jeszcze powszechne. Największy potencjał na marketingowe działania multiscreeningowe mają reklamy emitowane podczas relacji sportowych i działania angażujące stosowane w trakcie teledysków i programów religijnych. Na popularności zyskują kampanie integrujące Facebooka i YouTube’a - wynika z badania IRCenter i Pollster.

W ramach badania analizie poddano zachowania wykonywane na drugim ekranie podczas korzystania z tradycyjnych odbiorników telewizyjnych. Najchętniej wykonywaną czynnością jest komunikacja ze znajomymi, która wyprzedza korzystanie z portali społecznościowych, granie w gry, szukanie informacji o treściach emitowanych właśnie w telewizji oraz słuchanie muzyki.

63 proc. internautów zdarza się szukać informacji o markach i produktach widzianych na pierwszym ekranie i korzystają w tym celu z komputerów PC. Spośród nich wyróżniają się zaawansowani użytkownicy mediów społecznościowych, którzy szukają marek na Facebooku, YouTube i urządzeniach mobilnych. Analiza pokazała, że Facebook to kanał, który można określić już jako mainstreamowy, śmiało konkurujący z ogólnotematycznymi antenami telewizyjnymi. Najmłodsi konsumenci mediów cyfrowych powszechnie korzystają z niego w celu znalezienia lub pogłębienia informacji o markach i produktach. Dla porównania, YouTube ciągle jeszcze zmienia swoją rolę i obecnie stanowi medium drugiego wyboru w tego typu sytuacjach, a marek chętniej poszukują tam osoby nieco starsze.

58 proc. internautów korzysta z darmowego VoD (zwłaszcza młode osoby), a 12 proc. - z płatnego VoD (nieco częściej kobiety). Najsilniejszą marką wciąż pozostaje Ipla, natomiast najbardziej popularne są vod.pl i zalukaj.tv (wybierany przez najmłodsze osoby). Użytkownicy vod.pl oglądając tradycyjną telewizję najczęściej ograniczają się do stacji ogólnotematycznych. Użytkownicy Ipla korzystają z wielu różnych stacji, chociaż chętniej niż inni oglądają te główne. Najbardziej popularni dostawcy płatnej telewizji to wciąż Cyfrowy Polsat i nc+. Ich użytkownicy bardzo chętnie korzystają z największych platform VoD. Wyjątkiem jest Player.pl, którego użytkownicy nieco rzadziej wybierają tych dwóch dostawców.

Coraz bardziej powszechną czynnością staje się szukanie informacji o programach w Google. Zwykle wyszukiwane są wiadomości, filmy i seriale. Robią to nieco częściej kobiety w różnym wieku, które też częściej wyszukują informacje o serialach, teleturniejach, filmach i talent show. Mężczyźni natomiast częściej  sprawdzają informacje o relacjach sportowych i grach komputerowych.

Syndykatowe badanie "Multiscreening 2015" zostało zrealizowane przez IRCenter i Instytut Badań Społecznych Pollster w lipcu 2015 r. na reprezentatywnej próbie n=2107 uczestników internetowego panelu badawczego.

Dołącz do dyskusji: Komunikacja ze znajomymi najpopularniejszą czynnością na telefonie podczas oglądania telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl