SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marka Grey znika z rynku, zamiast niej AKQA. W polskim oddziale na razie bez zmian

Holding reklamowy WPP poinformował, że łączy sieć interaktywnych agencji AKQA i Grey tworząc grupę AKQA, która ma łączyć digital i kreację. Oznacza to, że z rynku zniknie marka Grey istniejąca na nim od 103 lat.

Połączenie cyfrowego AKQA i kreatywnej sieci Grey to kolejna taka fuzja wewnątrz WPP w ostatnich latach. W 2018 roku WPP połączyło agencje Wundermana i JWT, tworząc Wunderman Thompson oraz VML i Y&R, aby stworzyć VMLY&R.

- Grey słynie z kreatywnego opowiadania historii i budowania globalnej marki na dużą skalę, podczas gdy AKQA jest ceniona za światowej klasy innowacje i doświadczenie w projektowaniu - informuje WPP.

Zapowiedziana fuzja ma utworzyć „przemysłową potęgę”, która „oferuje klientom wyjątkową kreatywność, innowacje i budowanie marki w skali globalnej. Zapewni pełen zakres możliwości związanych z marką na wszystkich platformach komunikacyjnych, wzmacniając umiejętności i usługi obu firm dla klientów - przekonuje WPP.

Decyzja o nazwaniu nowej grupy AKQA Group oznacza koniec marki Grey - jednej z najstarszych i najbardziej historycznych marek agencyjnych, która powstała w 1917 roku i została przejęta przez WPP w 2004 roku.

Ajaz Ahmed, dyrektor generalny AKQA, który założył swoją agencję w 1994 roku i sprzedał ją WPP w 2012 roku zostanie dyrektorem generalnym Grupy AKQA - mimo że Grey to większa firma.

Michael Houston, dyrektor generalny Grey, który w 2017 roku został dopiero piątym liderem agencji w ciągu 100 lat, zostanie prezesem i dyrektorem operacyjnym Grupy AKQA.

Ahmed i Houston pokierują grupą, która będzie zatrudniać 6000 osób w ponad 50 krajach. Prawdopodobnie obie marki agencji AKQA i Grey będą współistnieć przez jakiś czas.

Mark Read, dyrektor generalny WPP, odrzucił sugestie, że powiązanie doprowadziło do przejęcia Greya przez AKQA.Podkreślił, że chodzi o połączenie uzupełniających się klientów, możliwości i ludzi. AKQA i Grey mają już jednego wspólnego znaczącego klienta - Volvo.

Read powiedział, że WPP wybrała Grupę AKQA jako markę agencji, ponieważ „uznaliśmy, że lepiej jest mieć jedną nazwę”, zamiast przechodzić przez „językowe machinacje”, aby stworzyć nazwę, która łączyłaby oba elementy.

Co z polskim oddziałem Grey?

Sam Kelly, managing partner, chief marketing officer w sieci AKQA, pytany o przyszłość polskiego oddziału Grey odpowiedział, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły i zostaną ogłoszone najwcześniej za pół roku.

Grey Group Poland zatrudnia 119 osób, zarządza nim, po odejściu Anny Pańczyk. Jakub Korolczuk, creative chairman/CEO.

Główni klienci agencji to Carlsberg, Cyfrowy Polsat, Huawei, mBank, Pepco, Volvo czy Procter & Gamble.

Presja finansowa

Lawrence Valenstein i Arthur Fatt założyli firmę Grey w Stanach Zjednoczonych w 1917 roku i wybrali nazwę agencji ze względu na kolor ścian w jej biurze. Grey London tymczasowo zmienił nazwę na Valenstein & Fatt w 2017, aby uhonorować żydowskich założycieli agencji.

Grey Group stała się jedną z największych na świecie grup agencyjnych z tak znanymi klientami, jak Procter & Gamble i zbudowała dużą spółkę zależną zajmującą się zakupami mediów - MediaCom. WPP przejęło Grey Group za około 1,5 miliarda dolarów w 2004 roku.

Ahmed był współzałożycielem AKQA w 1994 roku na początku pierwszego boomu internetowego i nazwał agencję odnosząc ją do inicjałów swojego nazwiska. Po sprzedaży agencji pozostał dyrektorem generalnym, a do najważniejszych klientów agencji należy Nike.

Dołącz do dyskusji: Marka Grey znika z rynku, zamiast niej AKQA. W polskim oddziale na razie bez zmian

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Grey is dead
I żadnego komentarza. Znika szyld kóry jednak był przez parę lat w tym kraju.
0 0
odpowiedź