SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koniec Lukas Bank, czas na Credit Agricole Bank Polska. Nowa strategia

Lukas Bank zmieni nazwę na Credit Agricole Bank Polska, poinformował wiceprezes instytucji Philippe Marie. Nowa strategia zakłada wejście do grupy banków uniwersalnych, zdobycie 300 tys. nowych rachunków osobistych i zwiększenie sieci do łącznie 600 placówek do końca 2014 roku.

Francuska grupa finansowa Credit Agricole jest właścicielem Lukas Banku od 2001 roku. Do tej pory bank specjalizował się w segmencie consumer finanse, szczególnie kredytach ratalnych. "Mamy odczucie, że zmiana nazwy jest wręcz oczekiwana. Firmuje nową strategię, w efekcie której chcemy dołączyć do grupy czołowych na polskim rynku banków uniwersalnych, oferujących szeroki wachlarz usług bankowych. Credit Agricole jest jednym z najlepiej ocenianych europejskich banków z wysokim ratingiem" - powiedział Marie dziennikarzom.

Zapowiedział, że do końca 2014 roku bank, pod nowym logo Credit Agricole, chce pozyskać 300 tys. nowych kont, co oznacza wzrost o 30% w porównaniu do obecnego poziomu. W tym celu rozszerzy ofertę, chce przyciągnąć młodych klientów, czy sektor MŚP. Pod nowym logo Credit Agricole bank chce pozyskiwać oszczędności klientów, m.in. produktami optymalizującymi opodatkowanie, stabilnego oszczędzania i funduszami inwestycyjnymi. W planach jest również program rabatowy, który ma docelowo być największy w Polsce.

Bank chce zwiększyć swoją sieć do 600 placówek do 2014 z ok. 450 planowanych na koniec 2011, poprzez przede wszystkim rozwój placówek własnych. Do końca roku 50 placówek istniejących ma działać już pod nowym logo.

"Strategia zakłada rosnące wyniki finansowe. Nie zamierzamy kupować banku w Polsce, stawiamy na organiczny wzrost wraz ze wzrostem naszej sieci placówek" - dodał Marie.

W I półroczu 2011 skonsolidowany zysk netto Lukas Banku wyniósł 64 mln zł i według informacji banku był 300% wyższy niż rok wcześniej (16,3 mln zł). Przychody nie rosły ze względu na spadki w sprzedaży kredytów ratalnych, ale bank zapowiada będzie je rekompensował w innych obszarach.

"Obserwujemy wzrost sprzedaży kredytów gotówkowych. Rozwijamy bankassurance i produkty strukturyzowane, które będą przynosiły przychody już od 2012. Mimo inwestycji, jakie chcemy ponieść dla rozwoju bankowości uniwersalnej, jestem optymistycznie nastawiony co do perspektyw wyników w przyszłym roku" – dodał wiceprezes.

Fundusze własne banku to obecnie 1,35 mld zł, współczynnik wypłacalności 13,78%. Instytucja wskazuje, że ustabilizowała miesięczne przychody na poziomie 110 mln zł po trendzie spadkowym w 2010. Koszt ryzyka w I poł. 2011 wyniósł 164,3 mln zł (spadek o 52% z 338,7 mln zł rok wcześniej). Poziom rezerw tworzonych na ryzyko kredytowe wynosi 89%.

Bank, na podstawie wyników za 8 miesięcy 2011 r., szacuje że w całym 2011 osiągnie 130 tys. nowych kont i 20-proc. dynamikę wzrostu sprzedaży kredytów gotówkowych.

Obecnie obsługuje 1,3 mln kart kredytowych (ok. 50% w kooperacji ze sklepami), a łącznie posiada ok. 2,5 mln klientów. Portfel kredytowy sięga obecnie ok. 10 mld zł, z czego 25-27% to hipoteka. Przedstawiciele banku wskazali, że przy zakładanym wzroście depozytów planowane jest utrzymanie ok. 75% poziomu wskaźnika kredytów do depozytów.

Rebranding ma objąć również Europejski Fundusz Leasingowy, który również należy do grupy Credit Agricole.

Dołącz do dyskusji: Koniec Lukas Bank, czas na Credit Agricole Bank Polska. Nowa strategia

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
klient
Jestem w tym banku ale sceptycznie patrze na nowa nazwę.Credit Agricole kojarzy mi się z kredytami argentyńskimi. Ludzie przyczaili się do nazwy lukas bank, i ciężko będzie im przyjąć do wiadomości ze są już w Credit Agricole.
0 0
odpowiedź
User
klient
Mam konto w tym banku i mówię im nie nie NIEEEE!!!!
Gdybym mógł zmienić bank pewnie bym jak najszybciej zmienił. Najpierw podstawiają bardzo korzystne warunki kredytu hipotecznego i zapis o regulaminie i cenniku. Po miesiącu zmieniają Ci cennik i żegnaj gienia trzymają Cię za pysk.
Banda złodziei!
0 0
odpowiedź
User
exCTUB
Ten plan to istne samobójstwo. Było sobie kiedyś fajne towarzystwo ubezpieczeniowe Winthertur, logo i psa bernardyna chyba kazdy pamieta. Potem zostało to zmienione na Credit Suisse, później na coś i jeszcze na coś, a teraz to już diabli więdzą czym jest. Lukas to marka wyjatkowo dobrze się kojarząca, kawał rodzimej historii bankowości, kredyty kredytami, przedewszystkim pionierzy bankowosci elektronicznej. Innymi słowy wielka wielka szkoda. Kolejna fajna polska marka idzie pod nóż. Killbranding i tyle
0 0
odpowiedź