Dunkin' Donuts zmienia nazwę na Dunkin'
Sieć Dunkin' Donuts zmienia logo i z nazwy usuwa słowo „Donuts”. Autorem projektu jest agencja Jones Knowles Ritchie. Nowa nazwa ma sugerować, że marka koncentruje się na ofercie "on-the-go" - czyli głównie kawie i innych napojach.
Zmiana nazwy na Dunkin' oficjalnie ma wejść w życie w styczniu 2019 r. Nowe logo marki i identyfikacja wizualna jest oparta na sloganie "America Runs On Dunkin".
Logo zachowa dotychczasowe barwy, czyli pomarańczowy i różowy. Będzie tak jak dotychczas stosowane na kubkach, stronie internetowej, w mediach społecznościowych, wewnątrz i na zewnątrz firmowych lokali. Najpierw zmiany w identyfikacji wizualnej zostaną wprowadzone w USA, a potem w kolejnych krajach na całym świecie.
Przy opracowaniu nowej tożsamości marki agencja Jones Knowles Ritchie (JKR) współpracowała z BBDO New York i Arc Worldwide.
"On-the-go"
Rebranding jest częścią strategii firmy przewidującej uproszczenie menu, większy nacisk na napoje kawowe (Cold Brew Coffee, Nitro Coffee) i herbaty mrożone, wprowadzenie dostępnych tylko w tej sieci produktów (Donut Fries) oraz promocję zamówień poprzez aplikację mobilną z szybszą obsługą w osobnej strefie lokalu.
- Upraszczając i unowocześniając naszą nazwę, mamy możliwość stworzenia niesamowitej nowej energii dla Dunkina". Prace strategiczne i projektowe JKR były wyjątkowe, ponieważ wprowadziły tę koncepcję w życie - powiedział Tony Weisman, dyrektor ds. marketingu w Dunkin' USA.
Krytyka w internecie
Agencja Reuters podała, że zmiana nazwy Dunkin' Donuts nie spotkała się z entuzjazmem ze strony części klientów. W mediach społecznościowych niektórzy z internautów tak skomentowali zmianę: "To tylko tragiczny, przejmujący znak czasów", "Nasza cywilizacja nieuchronnie zmierza do upadku", "Czy nie ma już nic świętego?".
Sieć nosząca nazwę Dunkin' Donuts od 1950 r. ma obecnie 12,6 tys. lokali w 46 krajach na świecie. W sierpniu tego roku właściciel Dunkin' Donuts zdecydowali, że zamykają lokale w Polsce - po 2,5 roku funkcjonowania.
Dołącz do dyskusji: Dunkin' Donuts zmienia nazwę na Dunkin'