Kontrowersyjna kampania marketingowa Anheuser-Busch
Amerykański producent piwa Anheuser-Busch rozpoczął dystrybucję ulotek reklamowych odwołujących się do patriotyzmu Amerykanów.
Anheuser-Busch reklamuje się jako jedyny amerykański browar wciąż znajdujący się niemal w pełni w rękach rodzimych inwestorów. Rozprowadzane ulotki przekonują jednocześnie Amerykanów, że najwięksi konkurenci rynkowi Anheuser-Busch, browary SABMiller i Molson Coors, są w posiadaniu zagranicznych inwestorów, w związku z czym wyprowadzają amerykański kapitał poza granice kraju.
Kampania już spotkała się z ostrą krytyką analityków. Ich zdaniem ksenofobiczna i nawołująca do bojkotu zagranicznego kapitału kampania odbije się negatywnie na popularności browaru Anheuser-Busch zarówno w USA, jak i poza nimi. Przypominają, że dużą część sprzedawców piwa w Stanach Zjednoczonych stanowią imigranci, dla których kampania Anheuser-Busch może być obraźliwa.
Dołącz do dyskusji: Kontrowersyjna kampania marketingowa Anheuser-Busch