Kto czyta nową gazetę codzienną "Fakt"?
Wyniki najnowszych badań pokazują, że Fakt ma już ponad 3 miliony czytelników
Od wczoraj dostępne są najnowsze badania czytelnictwa, którymi po raz pierwszy objęty został dziennik Fakt. W badaniu PBC General (fala listopadowa 2003) wskaźnik CCS* dla Faktu kształtuje się na poziomie 10,8%, co oznacza ponad 3,2 miliona czytelników, zaś COW** - 5,5% (1,6 miliona czytelników). Dla porównania wskaźnik CCS dla Gazety Wyborczej wynosi 17,99%, Super Expresu 13,47% a Rzeczpospolitej - 4,73% (dane za okres kwiecień-wrzesień 2003).
- Pierwsze dane wskazują wyraźnie, iż nowej gazecie udało się pozyskać czytelnika atrakcyjnego dla reklamodawców. W odniesieniu do populacji czytelnik Faktu częściej jest lepiej wykształcony, lepiej sytuowany, charakteryzuje się wyższym statusem społeczno-zawodowym i mieszka w większym mieście - informuje Axel Springer Polska.
Wśród czytelników Faktu przeważają kobiety (53%) oraz osoby w wieku 20 - 49 lat (54%). Ponad połowa czytelników dziennika (55%) legitymuje się wykształceniem średnim lub wyższym. Ponad dwie piąte (42%) to osoby o wyższym statusie społeczno - zawodowym (m.in. dyrektorzy, przedstawiciele wolnych zawodów, specjaliści, właściciele firm). Fakt jest gazetą dużych miast - w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców żyje blisko połowa (47%) czytelników Faktu.
"Fakt" zadebiutował na polskim rynku prasowym 22 października 2003. Jak wynika z danych ZKDP w październiku średnia sprzedaż wyniosła 342 329 egz. W tym czasie sprzedaż "Gazety Wyborczej" to 442,7 egzemplarzy, "Super Expressu" 297,6 tys. egz. a "Rzeczpospolitej" 182,2 egz..
*) Czytelnictwo Cyklu Sezonowego **) Czytelnictwo Ostatniego Wydania PBC General, zrealizowane przez SMG/KRC, CCS, listopad 2003, N=2997
Dołącz do dyskusji: Kto czyta nową gazetę codzienną "Fakt"?