SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kto korzysta z ulotek w aptekach

Według badania OTC Track - przeprowadzonego przez TNS OBOP - ulotki w aptekach są źródłem informacji o lekach OTC (dostępnych bez recepty) tylko dla 19 proc. Polaków. Dla prawie połowy mieszkańców Polski (47 proc.) najbardziej popularnym źródłem informacji o tych lekach pozostają reklamy (telewizyjne, prasowe itp.).

Kto szuka informacji o lekach dostępnych bez recepty na ulotce z apteki? (w proc.) Zdecydowanie częściej osobami szukającymi informacji o lekach OTC na ulotkach są osoby z wyższym wykształceniem, osoby z miast pow. 500 tys. mieszkańców oraz te odwiedzające aptekę raz lub dwa razy w tygodniu. Najrzadziej informacji na ulotkach poszukają osoby starsze w wieku 60 lat i więcej.

Z badania wynika również, że Polacy oceniają ulotki jako umiarkowanie wiarygodne źródło informacji o lekach dostępnych bez recepty (średnia ocena 3,7 na skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza w ogóle niewiarygodne źródło informacji, a 5 bardzo wiarygodne źródło informacji). Za najbardziej wiarygodne źródło informacji uznają natomiast lekarzy oraz własne doświadczenie (średnia ocena 4,6). Około 12 proc. Polaków zadeklarowało, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy przyniosło ulotki z apteki do domu. Wyniki OTC Track wskazują, że największym zainteresowaniem wśród badanych cieszyły się ulotki, które zawierały informacje na temat leków z kategorii witaminy/ preparaty witaminowe, leki przeciwbólowe, a także leki na przeziębienie i grypę oraz ból gardła. Ulotki przyniesione z apteki do domu w ciągu ostatnich 3 miesięcy wg kategorii leków (w proc.)

Badanie OTC Track przeprowadzono na przełomie lipca i sierpnia 2002 r. na reprezentatywnej próbie 1001 Polaków w wieku 15 lat i więcej.

Dołącz do dyskusji: Kto korzysta z ulotek w aptekach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl