SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Które gazety są najpopularniejsze w Polsce?

Najchętniej czytane przez Polaków dzienniki to "Gazeta Wyborcza" i "Fakt", najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", dwutygodnikami - "Viva!" i "Z Życia Wzięte", a miesięcznikami - "Claudia" i "Twój Styl" - wynika z ostatniej fali Polskich Badań Czytelnictwa.

"Gazeta Wyborcza" jest czytana przez 19,45 proc. Polaków, a "Fakt" przez 18,1 proc respondentów. Dalej plasują się: "Metro", którego czytelnictwo wynosi 8,41 proc., "Super Express", którego czytanie deklaruje 8,33 proc. pytanych i "Dziennik" z czytelnictwem na poziomie 7,27 proc.

Dzienniki procent respondentów
Gazeta Wyborcza 19,45%
Fakt 18,10%
Metro (dziennik bezpłatny) 8,41%
Super Express 8,33%
Dziennik Polska Europa Świat 7,27%
Rzeczpospolita 4,95%
Przegląd Sportowy 4,64%
Gazeta Prawna 2,35%
Giełda Samochodowa 1,35%
Gazeta Podatkowa 0,84%
Puls Biznesu 0,52%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,25%

Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który czyta 37,86 proc. ankietowanych. Na kolejnych pozycjach są: "Życie na Gorąco" (20,98 proc.) i "Pani Domu" (18,12 proc.).

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 37,86%
Życie na Gorąco 20,98%
Pani Domu 18,12%
Chwila dla Ciebie 17,52%
Przyjaciółka 17,12%
NAJ 16,41%
Tina 15,38%
Newsweek 11,01%
Wprost 10,97%
Tele-Świat 10,12%
Gala 9,80%
Angora 9,72%
Auto Świat 9,41%
Polityka 8,02%
Twoje Imperium 7,38%
To i Owo 6,81%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 5,33%
Teleprogramy 4,79%
Super TV 4,72%
Takie jest Życie 4,70%
Przekrój 4,42%
Rewia 3,98%
Motor 3,92%
Gość Niedzielny 3,84%
Imperium TV 3,77%
Świat i Ludzie 2,31%
Tele Max 1,87%
Forum 1,71%
Bella Relaks 1,67%
Jarmark 1,11%
Przewodnik Katolicki 0,83%
Tygodnik Siedlecki 0,69%
Panorama Leszczyńska 0,59%
Tygodnik Ostrołęcki 0,57%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,49%
City (tygodnik bezpłatny) 0,42%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,42%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) 0,28%

Wśród dwutygodników najwyższe czytelnictwo mają: "Vivy!" (12,19 proc.), "Z Życia Wzięte" (11,79 proc.) i "Komputer Świat" (9,17 proc.).

Dwutygodniki procent respondentów
Viva 12,19%
Z Życia Wzięte 11,79%
Komputer Świat 9,17%
Bravo 6,43%
Sukcesy i Porażki 4,39%
Świat Seriali 3,90%
Bravo Sport 3,68%
Bravo Girl 3,40%
Cogito 1,93%
Monitor Księgowego 0,56%

W kategorii miesięczników, po "Claudię" sięga 14,18 proc. respondentów, "Twój Styl" jest czytany przez 13,6 proc. pytanych, a "Cztery Kąty" przez 11,61 proc.

Miesięczniki procent respondentów
Claudia 14,18%
Twój Styl 13,60%
Cztery Kąty 11,61%
Focus 9,72%
Olivia 9,50%
Poradnik Domowy 9,46%
Murator 8,18%
Mój Piękny Ogród 8,00%
Świat Kobiety 7,71%
Mamo To Ja 6,70%
Dobre Rady 6,66%
Auto Moto 6,64%
Avanti 6,33%
National Geographic 6,29%
CKM 5,74%
Moje Mieszkanie 5,38%
Glamour 5,37%
Działkowiec 5,27%
Cosmopolitan 4,56%
Ładny Dom 4,49%
PC Format 4,42%
CD Action 4,31%
M jak mieszkanie 4,15%
Pani 4,11%
Uroda 4,10%
Dziewczyna 3,89%
Joy 3,79%
Playboy 3,76%
Samo Zdrowie 3,75%
Auto Motor i Sport 3,61%
Dziecko 3,60%
Popcorn 3,50%
Moje Gotowanie 3,50%
Twoje Dziecko 3,49%
Dom & Wnętrze 3,34%
Elle 3,15%
Kuchnia 3,14%
Cienie i Blaski 3,04%
Przegląd Reader's Digest 3,01%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,99%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,95%
Kwietnik 2,84%
Zdrowie 2,81%
Auto Świat Poradnik 2,55%
Chip * 2,53%
Burda 2,49%
Komputer Świat Ekspert 2,48%
Twist 2,45%
Vita 2,42%
Rodzice 2,33%
Logo 2,24%
Świat Motocykli 2,23%
Mój Piękny Dom 2,19%
Dobre Wnętrze 2,18%
Zwierciadło 2,16%
Click 2,10%
Komputer Świat - Gry 1,95%
Twój Maluszek 1,89%
Majster 1,56%
Sekrety Serca 1,48%
Men's Health 1,48%
Zbuduj Dom 1,46%
Play 1,35%
Na ścieżkach życia 1,21%
Podróże 1,19%
Forbes 1,17%
Sól i Pieprz 1,17%
M jak Mama 1,08%
Tak Mieszkam 1,05%
Sukces 0,92%
Elle Decoration 0,82%
Voyage 0,78%
Shape 0,76%
Next * 0,72%
Fun Club 0,68%
Architektura-Murator 0,66%
Hot Moda & Shopping * 0,62%
Żagle 0,55%
Manager Magazin 0,54%

Jedynym notowanym w badaniu dwumiesięcznikiem był magazyn "Komputer Świat Twój Niezbędnik", który ma czytelnictwo na poziomie 6,27 proc.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja 2007 roku do października 2007 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (22 958 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "Hot Moda & Shopping": maj 2007: lipiec 2007 (próba 11 605 ), "Chip": maj 2007: lipiec 2007 (próba 7660), "Next": maj 2007: wrzesień 2007 (próba 3762).

Dołącz do dyskusji: Które gazety są najpopularniejsze w Polsce?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl