SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Które pisma są liderami w swoich segmentach?

"Gazeta Wyborcza", "Fakt", "Tele Tydzień", "Życie na Gorąco", "Newsweek", "Przyjaciółka", "Viva!", "Twój Styl" i "Claudia" to najpopularniejsze tytuły prasowe w poszczególnych segmentach - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl opracowanego na podstawie ostatniego badania PBC General.

"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez 14,32 proc. Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś "Gazeta Wyborcza" (Agora), po którą sięga 14,08 proc. respondentów, stoi na czele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują się: bezpłatne "Metro" (Agora; 7,01 proc.), "Super Express" (Murator; 6,74 proc.), a także "Przegląd Sportowy" (Axel Springer Polska; 4,05 proc.) i  "Rzeczpospolita" (Presspublica; 3,92 proc.).

Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Fakt 14,32%
Gazeta Wyborcza 14,08%
Metro (dziennik bezpłatny) 7,01%
Super Express 6,74%
Przegląd Sportowy 4,05%
Rzeczpospolita 3,92%
Dziennik Polska Europa Świat * 3,45%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,56%
Gazeta Prawna * 2,42%
Gazeta Podatkowa 0,82%
Puls Biznesu 0,45%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,20%

Najpopularniejszym tytułem prasowym, tygodnikiem i tv guide'em w naszym kraju cały czas jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 35,29 proc. Polaków, zaś na drugim miejscu wśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (18,86 proc.) znajduje się "Życie na Gorąco", będące liderem kategorii pism yellow. Oba te tytuły należą do Wydawnictwa Bauer. Za nimi plasują się trzy tygodniki poradnikowe: "Chwila dla Ciebie" (Bauer), "Pani Domu" (Edipresse Polska) i "Naj" (G+J Polska). Liderem czytelnictwa wśród tygodników opinii jest wydawany przez Axel Springer "Newsweek Polska" z wynikiem 9,58 proc.

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 35,29%
Życie na Gorąco 18,86%
Chwila dla Ciebie 15,53%
Pani Domu 15,32%
NAJ 14,72%
Angora 10,28%
Newsweek 9,58%
Auto Świat 8,95%
Gala 8,88%
Tele-Świat 8,35%
To i Owo 7,68%
Polityka 7,11%
Twoje Imperium 6,42%
Na Żywo 6,06%
Wprost 5,70%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 4,79%
Teleprogramy 4,48%
Super TV 4,19%
Takie jest Życie 4,15%
Gość Niedzielny 4,11%
Przekrój 4,01%
Rewia 3,75%
Motor 3,73%
Świat i Ludzie 2,24%
Imperium TV 2,08%
Tele Max 1,82%
Forum 1,71%
Bella Relaks 1,49%
Przewodnik Katolicki 0,82%
Tygodnik Siedlecki 0,80%
Jarmark 0,75%
Tygodnik Ostrołęcki 0,72%
City (tygodnik bezpłatny) 0,66%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,63%
Panorama Leszczyńska 0,56%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,45%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,38%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny) 0,28%
7 Dni (tygodnik bezpłatny) 0,19%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) 0,03%


Na czele kategorii dwutygodników są dwa tytuły poradnicze, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższe czytelnictwo ma "Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga 17,92 respondentów (dwutygodnikiem jest od marca br.), zaś drugie miejsce zajęła "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytana przez 15,99 proc. Polaków (na cykl dwutygodniowy przeszła w czerwcu br.). Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!" (też Edipresse Polska; 11,26 proc.), będąca najpopularniejszym magazynem w segmencie people i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press; 9,99 proc.), lider segmentu real life stories.
Dwutygodniki procent respondentów
Przyjaciółka 17,92%
Tina ** 15,99%
Viva 11,26%
Z Życia Wzięte 9,99%
Komputer Świat 7,91%
Party Życie Gwiazd 5,98%
Bravo 4,58%
Świat Seriali 3,82%
Sukcesy i Porażki 3,40%
Bravo Sport 3,10%
Show Magazyn o Gwiazdach 2,77%
Bravo Girl 2,46%
Monitor Księgowego 0,53%

Wśród miesięczników najwięcej ankietowanych czyta "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,17 proc. Polaków oraz "Claudię" (G+J Polska), której czytanie deklaruje 11,81 proc. respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest liderem kategorii miesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest na czele segmentu miesięczników poradnikowych.

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 13,17%
Claudia 11,81%
Cztery Kąty 10,89%
Focus 9,86%
Murator 9,39%
Poradnik Domowy 9,38%
Olivia 8,14%
Mój Piękny Ogród 7,92%
Kobieta i Życie 7,60%
Świat Kobiety 7,58%
Dobre Rady 7,23%
Auto Moto 6,27%
Avanti 6,06%
National Geographic 6,02%
Działkowiec 5,91%
Mamo To Ja 5,19%
Glamour 4,91%
CKM 4,90%
Moje Mieszkanie 4,16%
Ładny Dom 4,12%
Pani 4,10%
Joy 3,94%
Cosmopolitan 3,87%
CD Action 3,84%
Dom & Wnętrze 3,74%
PC Format 3,70%
Uroda 3,69%
M jak mieszkanie 3,61%
Auto Motor i Sport 3,59%
Playboy 3,33%
Moje Gotowanie 3,29%
Przyślij Przepis! 3,27%
Samo Zdrowie 3,22%
Zdrowie 3,02%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,93%
Elle 2,86%
Twoje Dziecko 2,77%
Dziecko 2,70%
Kwietnik 2,65%
Zwierciadło 2,64%
Dziewczyna 2,62%
Cienie i Blaski 2,55%
Dobre Wnętrze 2,52%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) 2,44%
Kuchnia 2,42%
Popcorn 2,30%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,27%
Chip 2,26%
Logo 2,23%
Auto Świat Poradnik 2,17%
Mój Piękny Dom 2,15%
Magazyn Futbol 2,10%
Świat Motocykli 2,00%
Vita 1,93%
Burda 1,90%
Rodzice 1,83%
Twist 1,83%
Twój Maluszek 1,83%
Focus Historia 1,67%
Zbuduj Dom 1,59%
Charaktery 1,58%
Majster 1,52%
Reader's Digest 1,50%
Top Gear 1,50%
Sekrety Serca 1,45%
Tak Mieszkam 1,41%
Men's Health 1,39%
Forbes 1,34%
M jak Mama 1,31%
Sól i Pieprz 1,19%
Na ścieżkach życia 1,17%
Shape 1,12%
InStyle 1,00%
Sukces 0,96%
Play 0,87%
Voyage 0,83%
Podróże 0,73%
Fun Club 0,69%
Architektura-Murator 0,66%
Elle Decoration 0,53%
Hot Moda & Shopping 0,45%
Żagle 0,43%

Spośród siedmiu obecnych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel Springer Polska), który ma czytelnictwo wynoszące 4,96 proc.

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 4,96%
Auto Świat 4x4 2,41%
Komputer Świat Gry 2,15%
Komputer Świat Ekspert 2,13%
National Geographic. Traveler 1,87%
Sens. Poradnik psychologiczny 0,31%
Weranda Country 0,26%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2009 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 354 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

* - Ze względu na dokonane we wrześniu 2009 roku połączenie pism "Dziennik" i "Gazeta Prawna" w jeden tytuł "Dziennik Gazeta Prawna", dane z fali wrześniowej 2009 roku dotyczące tych gazet mogą być traktowane jedynie jako orientacyjne.

** - Próba dla dwutygodnika "Tina" wynosi 16 284 osób, bo do maja br. tytuł był badany jako tygodnik.

Dołącz do dyskusji: Które pisma są liderami w swoich segmentach?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl