Kuba Wojewódzki z mniejszą widownią, ale liderem rynku
Talk-show “Kuba Wojewódzki” tej jesieni stracił widzów względem jesieni ub.r., ale utrzymał pozycję zdecydowanego lidera pasma. Zakończona właśnie seria zarobiła dla TVN 16,3 mln zł, czyli więcej niż ta emitowana rok wcześniej.
Średnia oglądalność 9. serii “Kuby Wojewódzkiego” wyniosła 1,8 mln widzów, zaś udział stacji wyniósł 20,07 proc. w grupie 4+ i 23,57 proc. w 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl.
Widownia zakończonej właśnie edycji była niższa niż emitowanej w analogicznym okresie 7. serii programu – show śledziło wtedy bowiem średnio 2,07 mln osób, co dawało stacji odpowiednio 22,86 proc. i 25,10 proc. udziału Z kolei wiosną br. program miał średnio 1,78 mln widzów, a udziały wynosiły 19,47 proc. i 21,74 proc.
W paśmie emisji programu stacja utrzymała pozycję lidera zarówno w grupie 4+ jak i w komercyjnej 16-49. Drugie miejsce wśród wszystkich widzów zajęła TVP 2 z udziałem na poziomie 17,74 proc., która emitowała wtedy “Magazyn Expressu Reporterów” oraz filmy dokumentalne w cyklu “Oglądaj z Andrzejem Fidykiem”. Dalej znalazły się: Polsat (14,26 proc.; “CSI: Kryminalne Zagadki Miami”) i TVP 1 (11,39 proc.; filmy, serial “W słusznej sprawie”)
Z danych telemetrycznych wynika, że show Kuby Wojewódzkiego śledziły głównie kobiety, osoby w wieku od 25. do 59. lat, mieszkańcy średnich i dużych miast oraz widzowie z wykształceniem średnim i wyższym.
Wpływy reklamowe z 15 odcinków jesiennej serii programu wyniosły 16,3 mln zł. Rok wcześniej TVN na talk-show zarobił 12,7 mln zł – tamta edycja miała o jeden odcinek mniej (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Kolejny sezon programu Kuby Wojewódzkiego ma się pojawić na antenie stacji wiosną 2011 roku.
Widownia “Kuby Wojewódzkiego” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
07-09-2010 | 1 702 072 | 21,03% | 23,78% |
14-09-2010 | 1 570 422 | 18,74% | 22,83% |
21-09-2010 | 1 445 747 | 17,74% | 21,49% |
28-09-2010 | 1 950 957 | 20,75% | 24,49% |
05-10-2010 | 1 542 179 | 16,95% | 18,69% |
12-10-2010 | 1 883 861 | 20,31% | 24,06% |
19-10-2010 | 1 978 087 | 21,20% | 26,75% |
26-10-2010 | 1 973 193 | 21,78% | 25,80% |
02-11-2010 | 1 791 437 | 21,65% | 24,06% |
09-11-2010 | 1 628 709 | 18,10% | 21,66% |
16-11-2010 | 1 813 127 | 19,46% | 21,92% |
23-11-2010 | 1 858 762 | 19,10% | 23,95% |
30-11-2010 | 1 729 465 | 19,01% | 21,05% |
07-12-2010 | 2 224 700 | 24,42% | 27,61% |
14-12-2010 | 1 928 747 | 20,67% | 24,89% |
Średnia | 1 801 838 | 20,07% | 23,57% |
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN – Kuba Wojewódzki | 1 801 838 | 20,07% | 23,57% |
TVP 2 | 1 596 264 | 17,74% | 13,12% |
Polsat | 1 282 932 | 14,26% | 16,84% |
TVP 1 | 1 024 598 | 11,39% | 10,38% |
Profil widowni talk-show
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 38,02% | 79 |
Kobiety | 61,98% | 120 | |
Wiek | 4-9 | 1,13% | 19 |
10-15 | 1,69% | 24 | |
16 - 19 | 4,26% | 74 | |
20 - 24 | 5,43% | 66 | |
25 - 29 | 10,31% | 116 | |
30 - 34 | 11,80% | 145 | |
35 - 39 | 11,90% | 168 | |
40 - 44 | 9,05% | 140 | |
45 - 49 | 7,35% | 103 | |
50 - 54 | 8,33% | 101 | |
55 - 59 | 10,13% | 134 | |
60+ | 18,61% | 95 | |
Wlk. miasta | Wieś | 24,95% | 64 |
< 50 tys. | 23,37% | 97 | |
50-100 tys. | 11,39% | 133 | |
100-200 tys. | 9,81% | 123 | |
> 200 tys. | 30,47% | 150 | |
Zawód | Top management | 13,42% | 173 |
Pracownicy średniego szczebla | 23,66% | 163 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 18,98% | 94 | |
Emeryci | 24,97% | 100 | |
Inni | 18,97% | 58 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 39,60% | 86 |
Średnie | 39,73% | 134 | |
Wyższe | 17,86% | 156 | |
Inne | 2,82% | 22 |
Dołącz do dyskusji: Kuba Wojewódzki z mniejszą widownią, ale liderem rynku