SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Lidl i Kaufland obniżyły wydatki na reklamę. Carrefour i Żabka ze wzrostami (Top5)

Po trzech kwartałach br. wydatki reklamowe spożywczych sieci handlowych wzrosły rok do roku o 4,3 proc. Więcej niż przed rokiem na reklamy wydały Żabka, Carrefour i Biedronka. Mniej zainwestowały z kolei Lidl i Kaufland - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

W okresie od stycznia do września br. spożywcze sieci handlowe wydały na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu)
1,86 mld zł
(dane cennikowe, Kantar, bez rabatów). Było to 4,3 proc. więcej niż w tym samym okresie 2021 roku.

Liderem wydatków na reklamę pozostaje Lidl Polska mimo że zredukował budżet o 17,3 proc. - z 628,22 mln zł do 519,4 mln zł.

Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) – wicelider zestawienia – przeznaczyła na wsparcie reklamowe 242,6 mln zł, czyli 2,6 proc. więcej niż przed rokiem. Podium zamyka Kaufland Polska z nakładami reklamowymi w kwocie 193,7 mln zł, mniejszymi rok do roku o 4,1 proc.

Carrefour Polska wydał w omawianym okresie na reklamę 161,4 mln zł (wzrost o 11,8 proc.), zaś Żabka Polska zainwestowała w promocję w mediach 156,7 mln zł (wzrost o 13,5 proc.).

Sieci handlowe najwięcej wydają na reklamę w telewizji. Przez dziewięć miesięcy tego roku przeznaczyły na nią 1,08 mld zł, co oznacza wzrost w skali roki o 3,7 proc.

698,1 mln zł trafiło do radia (wzrost o 2 proc.), a 54,5 mln zł przeznaczono na reklamę zewnętrzną (wzrost o 59,7 proc.). W reklamę w magazynach detaliści zainwestowali w tym czasie 12,9 mln zł (21 proc. więcej rdr), w gazetach- 8,7 mln zł (więcej o 4 proc.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

2,4 mln zł kosztowały z kolei reklamy w kinach (wzrost o 88,7 proc.), a 1,1 mln zł przeznaczono na reklamę OOH w Metrze (więcej o 145,7 proc.).

Dołącz do dyskusji: Lidl i Kaufland obniżyły wydatki na reklamę. Carrefour i Żabka ze wzrostami (Top5)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seba
Kto bogatemu zabroni
0 0
odpowiedź
User
Krzysiek
Powinno być jak najwięcej marketów i hipermarketów . Sklepy osiedlowe , ryneczki out
0 0
odpowiedź