LinkedIn podwoił zasięg, GoldenLine z 2 mln użytkowników
W ciągu ostatniego roku liczba polskich użytkowników serwisu LikdenIn wzrosła dwukrotnie - z 400-550 tys. do 800-900 tys. miesięcznie. Z kolei GoldenLine regularnie odwiedza ponad 2 mln użytkowników w miesiącu.
Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że jeszcze od stycznia do kwietnia ub.r. serwis LikdenIn notował od 400 do 500 tys. polskich użytkowników. W maju po raz pierwszy przekroczył poziom 500 tys. real users, a w lipcu i wrześniu odwiedziło go już prawie 600 tys. użytkowników. Natomiast w pierwszych miesiącach br. LikdenIn osiągał rekordowe wyniki - w styczniu 770 tys. real users, w lutym - 675 tys., w marcu - 790 tys., a w kwietniu - aż 910 tys.
Do wzrostu popularności LinkedIn z pewnością przyczyniło się uruchomienie w kwietniu ub.r. jego polskiej wersji językowej (przeczytaj o tym więcej).
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku
LinkedIn w Polsce w 2012 i 2013 roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL |
||
|
real users |
zasięg |
I 2012 |
430 928 |
2,25% |
II 2012 |
406 627 |
2,11% |
III 2012 |
485 730 |
2,51% |
IV 2012 |
470 561 |
2,42% |
V 2012 |
501 854 |
2,58% |
VI 2012 |
515 912 |
2,64% |
VII 2012 |
588 570 |
3,02% |
VIII 2012 |
532 128 |
2,74% |
IX 2012 |
596 228 |
3,07% |
X 2012 |
566 679 |
2,91% |
XI 2012 |
585 814 |
3,02% |
XII 2012 |
511 910 |
2,65% |
I 2013 |
768 024 |
3,97% |
II 2013 |
677 711 |
3,45% |
III 2013 |
791 254 |
3,94% |
IV 2013 |
910 179 |
4,46% |
V 2013 |
813 400 |
3,97% |
LinkedIn nadal ma jednak o wiele mniejszy zasięg niż GoldenLine.pl, które w ciągu roku notowało stabilną odwiedzalność. Pod koniec 2011 roku 36 proc. udziałów GoldenLine kupiła Agora (więcej na ten temat), a we wrześniu ub.r. serwis - podobnie jak inne strony tego wydawcy - został w Megapanelu objęty audytem site-centric.
W ciągu roku GoldenLine najmniej użytkowników miało w kwietniu ub.r. (1,79 mln), a najwięcej w styczniu br. (2,32 mln). Od września ub.r. serwis najwięcej odsłon zanotował w październiku ub.r. i styczniu br. (po ponad 30 mln). W każdym miesiącu przeciętny użytkownik spędził w nim po kilkanaście minut - od 11 do 15,5 minuty.
>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)
GoldenLine w 2012 i 2013 roku (Megapanel PBI/Gemius) - WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
|
real users |
odsłony stacjonarne |
odsłony mobilne |
czas na RU |
zasięg |
I 2012 |
2 104 711 |
- |
- |
- |
10,98% |
II 2012 |
2 180 213 |
- |
- |
- |
11,30% |
III 2012 |
1 907 871 |
- |
- |
- |
9,84% |
IV 2012 |
1 790 569 |
- |
- |
- |
9,19% |
V 2012 |
1 840 079 |
- |
- |
- |
9,45% |
VI 2012 |
1 928 409 |
- |
- |
- |
9,86% |
VII 2012 |
1 930 695 |
- |
- |
- |
9,91% |
VIII 2012 |
1 884 741 |
- |
- |
- |
9,69% |
IX 2012 |
1 937 822 |
26 086 113 |
680 259 |
0:13:57 |
9,97% |
X 2012 |
2 069 997 |
30 371 293 |
833 204 |
0:15:01 |
10,64% |
XI 2012 |
2 003 005 |
28 133 500 |
847 022 |
0:14:34 |
10,33% |
XII 2012 |
1 823 860 |
24 197 751 |
871 170 |
- |
9,43% |
I 2013 |
2 321 129 |
30 865 326 |
1 106 592 |
0:15:32 |
11,99% |
II 2013 |
2 089 219 |
26 777 183 |
988 541 |
0:14:39 |
10,63% |
III 2013 |
2 068 485 |
26 423 930 |
1 046 415 |
0:14:29 |
10,31% |
IV 2013 |
2 248 773 |
23 186 628 |
960 977 |
0:11:14 |
11,01% |
V 2013 |
1 941 874 |
19 534 515 |
824 130 |
0:10:28 |
9,49% |
Trzeci z działających w Polsce serwisów społczenościowych dotyczących pracy - Profeo.pl - (należący do Grupy Pracuj Solution) - jest o wiele mniej popularny. W kwietniu br. zanotował 126 tys. real users, 728 tys. odsłon i 4,5 minuty na użytkownika, a rok wcześniej - 120 tys. real users, 578 tys. odsłon i 2,5 minuty na użytkownika.
Dołącz do dyskusji: LinkedIn podwoił zasięg, GoldenLine z 2 mln użytkowników