LOT tańszy w Internecie
LOT wprowadza nowy pakiet taryfowy
Polskie Linie Lotnicze LOT SA od 1 marca wprowadzają nowy pakiet taryfowy. Spółka zapowiada też cięcie kosztów - powiedział w czwartek na konferencji prasowej członek zarządu PLL LOT ds. handlowych Piotr Dubno.
LOT od 1 marca wprowadza nowy, rozszerzony pakiet taryf lotniczych. Ceny biletów w Polsce podawane będą w złotówkach, a nie - jak dotąd - w dolarach. Wprowadzona zostanie opłata za wystawienie biletu, jednak obniżona zostanie prowizja podstawowa dla agentów IATA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźnikow Lotniczych) z 5 do 1 proc.
Nowa struktura taryfowa przewiduje m.in. wprowadzenie nowych taryf w klasie biznes na niższym poziomie niż dotychczasowy, z minimalnymi ograniczeniami, wprowadzenie w większości taryf bardziej elastycznych warunków, np. zwiększenie maksymalnego pobytu z 3 do 6 miesięcy, a także możliwość "kombinacji" pomiędzy taryfami.
Najtańsze bilety będzie można kupić przez internet (około 30% mniej niż teraz). Opracowany przez spółkę plan rozwoju sprzedaży internetowej zakłada, że w 2006 r. poziom sprzedaży za pośrednictwem tego kanału dystrybucji wyniesie 20-25 proc. ogólnej liczby transakcji.
Dla porównania obecnie na rynku polskim przez internet sprzedaje się 7 proc. biletów LOT, na amerykańskim ok. 10 proc., a w Wielkiej Brytanii kilkanaście procent.
"Z tych trzech rynków pochodzi 80 proc. naszych transakcji internetowych" - powiedział Dubno.
Dołącz do dyskusji: LOT tańszy w Internecie