SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Magazyny z programem telewizyjnym dalej tracą czytelników

W listopadzie 2010 roku wszystkie tygodniki z programem TV – tak jak w poprzednich miesiącach - zanotowały spadki sprzedaży względem 2009 roku. Tendencja ta dotknęła też dwa z trzech dwutygodników telewizyjnych.

Liderem sprzedaży wśród tv guide'ów pozostaje niezmiennie z dużą przewagą “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Średnie rozpowszechnianie płatne razem tego tygodnika w listopadzie ub.r. wyniosło 1 066 237 egz., czyli o 4,3 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 444 661 egz. (spadek o 5,5 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnim rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 216 666 egz., notując spadek o 12,4 proc.

Najwięcej stracił ostatni w rankingu tygodnik “Teleprogramy” (Teleprogram), którego wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. zmalał względem listopada 2009 roku o 21,5 proc. do 36 208 egz.

ZKDP listopad
Tygodniki 2010 2009
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Tele Tydzień 1 066 237 1 114 656
To & Owo 444 661 470 420
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 216 666 247 272
Tele Max 208 840 237 086
Super TV 202 289 240 246
Program TV 141 138 146 894
Imperium TV 105 015 125 946
Teleprogramy 36 208 46 128


Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w jedenastym miesiącu ub.r. był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 360 739 egz., czyli o 8,3 proc. mniej niż w listopadzie 2009 roku.

Pozycję wicelidera zajął magazyn “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 191 781 egz., notując największy spadek wśród dwutygodników, wynoszący 28,2 proc.

Trzeci był wydawany przez Press-Media magazyn “Ekran TV”, którego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 73 331 egz. W listopadzie 2009 roku tytuł ten ukazywał się co tydzień, a jego wynik sprzedażowy wynosił wtedy 43 153 egz. (zanotował zatem wzrost o 69,9 proc.).

Warto też dodać, że w połowie listopada ub.r. tv guide'y Bauera (poza “Kurierem TV", "Super TV" oraz "Tele Maxem") zrezygnowały z cen promocyjnych i wróciły do cen, w których ukazywały się do września. 

ZKDP listopad
Dwutygodniki 2010 2009
Tytuł Rozpowszechnianie płatne razem
Tele Świat 360 739 393 251
TV14 191 781 266 932
Ekran TV 73 331 43 153


Wpływ na wyniku segmentu tv guide'ów wpływ mógł mieć fakt, że w połowie października 2010 roku na rynku pojawił się “TV2tygodnik” wydany przez Cyfrowy Polsat i przygotowany przez Ringier Axel Springer. Pierwsze numery pisma zostały rozesłane do wszystkich ponad 3 mln abonentów tej platformy. Spółka nie ujawnia, jaka było dokładne rozpowszechnianie numerów, które ukazały się w listopadzie. Kolejne wydania “TV2tygodnika” otrzymują ci abonenci platformy, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie magazynu. Tytuł na razie nie został zgłoszony do ZKDP, ale spółka ma taki plan.

Dołącz do dyskusji: Magazyny z programem telewizyjnym dalej tracą czytelników

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja
Co ten Bałer zrobi, kiedy telewizyjne mózgojeby przestaną się sprzedawać? Woźniak na bruk?
0 0
odpowiedź
User
"Gazety" telewizyjne
A po jakie licho gazety telewizyjne ?
Od dawna niemal wszystkie kanały telewizyjne poszły w kanał i młócą powtórki :D
0 0
odpowiedź