Maleje nienawiść do reklam pop-up
Jeszcze pięć lat temu prawie 1/3 internautów twierdziła, że reklamy typu pop-up (z ang. tzw. "wyskakujące okienka") są całkowicie nie do zaakceptowania.
32 procent użytkowników internetu uczestniczących w badaniu przeprowadzonym w 2003 roku przez firmę Dynamic Logic twierdziło, że nie istnieje sytuacja, w której pojawiające się znienacka na danej stronie reklamy byłyby stosowne - informuje serwis iMedia Connections.
Jednak to samo pytanie zadane przez firmę w roku 2008 przyniosło zgoła inne odpowiedzi. Obecnie już tylko 11 procent internautów potępia reklamy pop-up.
"Być może tego typu reklamy są teraz bardziej interesujące i właściwe dla konsumentów niż to miało miejsce wcześniej" - zastanawia się Michelle Eule, pełniąca funkcję dyrektora zarządzającego w Dynamic Logic.
Niemniej jednak we wspomnianym okresie nie nastąpił wzrost średniej liczby reklam pop-up, jakie badani są w stanie zaakceptować. W roku 2003 średnia ta wyniosła dwie na godzinę i taki sam wynik zanotowano w tegorocznym badaniu.
"Konsumenci nie mówią, że całkowicie otwierają się na ten format. Stali się jednak wobec niego bardziej tolerancyjni" - dodała Eule.
źródło: iMedia Connection
Dołącz do dyskusji: Maleje nienawiść do reklam pop-up