Marki kosmetyczne w prasie konsumenckiej w Polsce
Agencja Kamodus opublikowała raport 'Kosmetyki w Mediach', ukazujący obecność produktów kosmetycznych w wysokonakładowych, kolorowych czasopismach konsumenckich w drugim półroczu 2006 roku.
Z każdego miesiąca od lipca do grudnia przeanalizowanych zostało 50 czasopism (kobiecych, młodzieżowych, zdrowotnych, parentingowych i telewizyjnych – najbardziej prestiżowych i o najwyższych nakładach). Uwzględniono wszystkie informacje i reklamy, w których zamieszczono zdjęcia opisywanych produktów.
Celem raportu jest dostarczenie firmom z branży kosmetycznej jak najszerszej wiedzy o aktywności medialnej wszystkich marek konkurencyjnych.
L’Oreal, Nivea, Dr Irena Eris/Lirene, Avon, Vichy – to piątka najbardziej aktywnych marketingowo marek kosmetycznych na łamach mediów kolorowych w drugim półroczu 2006 roku. Zdecydowanym liderem była marka L’Oreal, uzyskując wskaźnik 900 reklam i wzmianek dziennikarskich. Marka Nivea to zwycięzca statystyki pod względem opublikowanych reklam (174).
Tabela 1: Liczba reklam i informacji PR (ze zdjęciami) na temat poszczególnych marek w 50 wybranych czasopismach (marki, które uzyskały 200 i więcej wzmianek)
Marka lub producent | Liczba informacji PR | Liczba reklam | Suma przekazów |
L'Oreal | 765 | 135 | 900 |
Nivea | 441 | 174 | 615 |
Dr Irena Eris/Lirene | 417 | 62 | 479 |
Avon | 375 | 85 | 460 |
Vichy | 243 | 143 | 386 |
Oriflame | 359 | 20 | 379 |
Soraya | 307 | 30 | 337 |
Oceanic/AA | 290 | 25 | 315 |
Dior | 286 | 21 | 307 |
Dove | 152 | 135 | 287 |
Garnier | 194 | 83 | 277 |
Eveline | 224 | 22 | 246 |
Lancome | 223 | 22 | 245 |
Wella | 192 | 52 | 244 |
Ziaja | 172 | 59 | 231 |
Maybelline | 223 | 3 | 226 |
Sephora | 206 | 15 | 221 |
Chanel | 200 | 21 | 221 |
Farmona | 211 | 5 | 216 |
La Roche-Posay | 197 | 3 | 200 |
Spośród polskich firm w pierwszej dziesiątce najsilniej obecnych „medialnie” marek kosmetycznych znalazły Dr Irena Eris/Lirene (479 publikacji) oraz Oceanic/AA (315). W drugiej dziesiątce pojawiły się natomiast, Eveline (246) oraz Ziaja (231) i Farmona (217).
Ogółem informacje PR i reklamy zamieściło w wybranych mediach w minionym półroczu 676 marek kosmetycznych. Pojawiły się 17962 przekazy, co daje średnią 27 publikacji i reklam na markę. 205 marek uzyskało zaledwie po jednej wzmiance w mediach.
Jeszcze większa przewaga L’Oreal nad innymi firmami rysuje się po uwzględnieniu wyników wszystkim marek koncernu (w tym: Cacharel, Garnier, Helena Rubinstein, Lancome, Kerastase, La Roche-Posay, Maybelline, Vichy, Viktor&Rolf). Łącznie, w zakresie publikacji PR, jest to wynik ponad 3-krotnie wyższy (2176) niż w przypadku najbliższych konkurentów: Louis Vuitton (654 – m.in. Dior, Givenchy, Guerlain), Procter&Gamble (572 – m.in. Wella, Max Factor, Olay, Pantene Pro-V), Coty (556 – m.in. Astor, Rimmel, Adidas, Esprit), Beiersdorf (480 – m.in. Nivea, La Prairie), Dr Irena Eris (433 – m.in. Eris, Lirene, Pharmaceris).
Dołącz do dyskusji: Marki kosmetyczne w prasie konsumenckiej w Polsce