SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Martin Sorrell najlepiej zarabiającym menedżerem branży reklamowej (Top 17)

Serwis Business Insider (BI) sprawdził zarobki osiągnięte w 2014 roku przez dyrektorów największych firm branży reklamowej na świecie. Na czele rankingu znalazł się Martin Sorrell, CEO WPP. Jego ubiegłoroczna pensja wyniosła ponad 67 milionów dolarów.

Tworząc listę BI sprawdził oficjalne dokumenty, oświadczenia i sprawozdania finansowe poszczególnych firm. Pod uwagę brano nie tylko podstawowe wynagrodzenie najbogatszych ludzi reklamy, ale także ich dodatkowe dochody w postaci premii czy wpływów ze sprzedaży akcji. BI zaznacza także, że ranking objął jedynie tych menedżerów, których wynagrodzenie przekroczyło w ub.r. kwotę 2 mln dol., bowiem na rynku jest bardzo wielu pracowników firm reklamowych, którzy zarobili więcej niż 1 mln dol.

Na pierwszym miejscu zestawienia znalazł się Martin Sorrell, CEO WPP, największego obecnie koncernu reklamowego na świecie. Łączne dochody Sorrella w ub.r. wyniosły 67,3 mln dol., między innymi dzięki stosowanemu w WPP kontrowersyjnemu systemowi motywacyjnemu LEAP, który nagradza dodatkowo najwyższą kadrę kierowniczą tej firmy (więcej o tym).

Dzięki osiągniętym zarobkom Sorrell stał się nie tylko najlepiej opłacanym człowiekiem reklamy w ub.r., ale także najlepiej zarabiającym spośród menedżerów stu największych spółek notowanych na brytyjskiej giełdzie FTSE.

Na drugim miejscu rankingu uplasował się John Wren, CEO Omnicom z zarobkami przekraczającymi 24 mln dol., a na trzecią pozycję trafił kolejny członek ścisłego kierownictwa WPP - Paul Richardson, group finance director w tej firmie. Jego portfel w ub.r. urósł o kwotę przekraczającą 17,5 mln dol. Na 15 pozycji listy znalazła się Lori Senecal, global CEO agencji Crispin Porter + Bogusky - jedyna kobieta na liście.

Ranking 17 najlepiej opłacanych w 2014 r. ludzi reklamy według Business Insidera
1. Martin Sorrell, CEO, WPP - 67 285 497 dol.
2. John Wren, CEO, Omnicom - 24 014 697 dol.
3. Paul Richardson, group finance director, WPP - 17 558 352 dol.
4. Miles Nadal, były CEO, MDC Partners - 16 832 355 dol.
5. Michael Roth, CEO, Interpublic Group - 12 899 339 dol.
6. Mark Read, CEO, WPP Digital - 5 377 664 dol.
7. Frank Mergenthaler, chief financial officer, Interpublic Group - 5 356 477 dol.
8. Philip Angelastro, chief financial officer, Omnicom - 5 028 542 dol.
9. Maurice Lévy, CEO, Publicis Groupe - 4 968 000 dol.
10.  Philippe Krakowsky, chief strategy and talent officer, Interpublic Group - 4 568 295 dol.
11.  Alfonso Rodés Vilà, CEO, Havas Media Group - 3 689 195 dol.
12.  Timothy Andree, president i CEO, Dentsu Holdings USA, executive chairman Dentsu Aegis Network - 3 489 881 dol.
13.  Jonathan Nelson, CEO, Omnicom Digital - 3 383 633 dol.
14.  Michael O'Brien, general counsel and secretary, Omnicom - 2 810 598 dol.
15.  Lori Senecal, global CEO, Crispin Porter + Bogusky - 2 345 781 dol.
16.  Kevin Roberts, executive chairman, Saatchi & Saatchi - 2 299 314 dol.
17.  Andrew Bonzani, general counsel and secretary Interpublic - 2 295 124 dol.

Dołącz do dyskusji: Martin Sorrell najlepiej zarabiającym menedżerem branży reklamowej (Top 17)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zbychu
no to kolega Szczaw znowu trochę kasy pobrał, drobne przegięcie moim zdaniem
rozumiem 5-10 mln ale prawie 70??
0 0
odpowiedź
User
obserwator
Nie jest to normalne...
0 0
odpowiedź
User
obserwator
Nie jest to normalne...
0 0
odpowiedź