Max wyprzedził w Polsce Disney+, liderem Netflix (top10 platform streamingowych)
W pierwszym pełnym miesiącu kalendarzowym działania w Polsce Max zyskał 11 proc. udziału w rynku streamingu wideo. Wyraźnie wyprzedził Disneya i platformy nadawców telewizyjnych, natomiast ponad połowa rynku niezmiennie należy do Netfliksa.
Według wyników badania Mediapanel w lipcu 2024 roku z Netfliksa skorzystało 9,9 mln polskich użytkowników, czyli równo jedna trzecia wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził na platformie średnio 5 godzin, 34 minuty i 14 sekund, co dało 52,24 proc. udziału w łącznym czasie korzystania z platform ze streamingiem wideo.
Podobnie jak w przypadku pozostałych platform z rankingu, to dane z komputerów, smartfonów i tabletów. W Mediapanelu nie jest bowiem uwzględniane korzystanie z internetu na smart tv.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Netflix od wielu miesięcy jest liderem w kategorii streamingu wideo zarówno pod względem liczby użytkowników, jak też przeciętnego czasu korzystania.
Max z 3,8 mln polskich użytkowników
Na drugim miejscu pojawiła się platforma Max, uruchomiona w Polsce w połowie czerwca br. w miejsce HBO Max. W lipcu przyciągnęła 3,82 mln użytkowników (co dało 12,85 proc. zasięgu), każdego średnio na 3 godziny, 2 minuty i 25 sekund. Dało to 10,99 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu wideo.
Max znalazł się nad obecnym u nas od dwóch lat Disney+, który w zeszłym miesiącu odwiedziło 2,99 mln internautów (10,06 proc. zasięgu). Każdy spędził na platformie średnio 2 godziny, 27 minut i 18 sekund, zapewniając 9,95 proc. udziału w łącznym czasie korzystania.
CZYTAJ TEŻ: Max udoskonala system rekomendacji. Widzowie mają dłużej korzystać z platformy
Niżej w rankingu są jeszcze dwie globalne platformy. Prime Video, oferowany przez Amazona w Polsce od jesieni 2021 roku w ramach usługi Prime, zanotował 3,13 mln użytkowników, 10,55 proc. zasięgu, godzinę, 38 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 4,87 proc. udziału w całkowitym czasie. Natomiast SkyShowtime, który zadebiutował u nas w lutym ub.r., przyciągnął 1,74 mln internautów (5,86 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 12 minut i 2 sekundy (co dało 1,98 proc. udziału w łącznym czasie).
TVP VOD przed platformami TVN i Polsatu
Max przejął część treści z Playera, który docelowo ma być darmowym serwisem. W czerwcu odwiedziło go 2,51 mln internautów (8,46 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinie, 48 minut i 44 sekundy, co przełożyło się na 4,31 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu wideo.
Wyżej w rankingu jest TVP VOD z 1,99 mln użytkowników, 6,71 proc. zasięgu, 3 godzinami, 14 minutami i 34 sekundami średniego czasu korzystania i 6,12 proc. udziału w łącznym czasie. Z kolei Canal+ online zanotował 2,12 mln odwiedzających, 7,13 proc. zasięgu, godzinę, 43 minuty i 51 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 3,47 proc. udziału w łącznym czasie, a Polsat Box Go - 1,42 mln użytkowników, godzinę, 45 minut i 49 sekund spędzonych średnio przez każdego, 4,79 proc. zasięgu i 2,38 proc. udziału w całkowitym czasie.
CZYTAJ TEŻ: Serwis Amazona z nowym polskim programem jesienią. Kto prowadzącym?
Czołową dziesiątkę zamyka jedyna platforma nienależąca do globalnego koncernu ani nadawcy telewizyjnego. CDA Premium przyciągnęła 1,43 mln internautów (4,82 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 11 minut i sekundę, co zapewniło 1,61 proc. udziału w łącznym czasie. Zarządzająca nią spółka CDA podała, że na koniec czerwca br. na platformie było aktywnych 633,2 tys. subskrypcji, wobec 501,1 tys. rok wcześniej.
Poza czołową dziesiątką znalazły się natomiast m.in. Pilot WP i Viaplay. Ta pierwsza platforma, oferująca głównie streaming stacji telewizyjnych, zanotowała 1,25 mln użytkowników, 4,21 proc. zasięgu, godzinę, 8 minut i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 1,36 proc. udziału w łącznym czasie spędzonym na streamingu wideo.
Z kolei Viaplay, gdzie przeważają transmisje sportowe, odwiedziło 600,4 tys. polskich internautów (2,02 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinę, minutę i 25 sekund, co dało 0,58 proc. udziału w całkowitym czasie. Viaplay do połowy przyszłego roku ma wycofać się z Polski. Właściciel platformy podał, że na koniec czerwca br. miała u nas 1,48 mln subskrybentów.
CZYTAJ TEŻ: Mediapanel po zmianach. Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce
Z początkiem lipca w badaniu Mediapanel wprowadzono zmiany, w efekcie których zmuszanie internautów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie będzie wpływać na wyniki odwiedzalności. Przez kilka wcześniejszych miesięcy nie publikowano wyników platform z poszczególnych kategorii tematycznyh, dlatego nie opisujemy zmian danych witryn streamingowych miesiąc do miesiąca.
Dołącz do dyskusji: Max wyprzedził w Polsce Disney+, liderem Netflix (top10 platform streamingowych)