Mediacap negocjuje kupno agencji marketingu wideo
Holding badawczo-marketingowy Medicap poinformował, że rozpoczął negocjacje na wyłączność dotyczące kupna kontrolnego pakietu udziałów w agencji content marketingowej specjalizującej się w treściach wideo. Zakończenie negocjacji planowane jest na początek marca.
Nie podano, której agencji dotyczą negocjacje ani jaka jest szacunkowa wartość planowanego przejęcia. Wiadomo, że chodzi o kupno i objęcie nowych udziałów agencji stanowiących minimum 51 proc. jej wszystkich udziałów i głosów na walnym zgromadzeniu udziałowców.
Mediacap podpisał z niektórymi udziałowcami tej agencji tzw. term sheet, czyli dokument ustalający wstępne warunki transakcji: wstępne oczekiwania stron w zakresie harmonogramu transakcji i warunków finansowych, skład organów i sposobu ich powoływania oraz zasad reprezentacji i prowadzenia spraw spółki, a także ograniczenia w rozporządzaniu jej udziałami, zakazy konkurencji i zobowiązania do zachowania poufności.
Term sheet jest też podstawą prowadzenia do początku kwietnia br. na zasadzie wyłączności negocjacji w zakresie szczegółowych warunków transakcji. Przy czym strony spodziewają się, że negocjacje zakończą się na początku marca. Przeprowadzenie transakcji uzależnione jest od satysfakcjonującego zakończenia due diligence spółki
Jednocześnie należąca do Mediacapu agencja The Digitals udzieliła udziałowcom spółki, której dotyczą negocjacje 1,16 mln zł pożyczki oprocentowanej na 10 proc. w skali roku. Jeśli transakcja dojdzie do skutku, pożyczka zostanie zaliczona na poczet części ceny za udziały, a jej oprocentowanie zostanie obniżone do 5 proc.
Zarząd Mediacapu podał te informacje z opóźnieniem, uzasadnia to trwającymi zmianami w strukturze kapitałowej spółki, którą zamierza przejąć.
Do grupy Mediacap należą agencje marketingowe Scholz & Friends Warszawa, EM Lab i The Digitals oraz firma badawcza IQS. 51 proc. udziałów w The Digitals i 53 proc. w Grupie IQS firma kupiła pod koniec 2013 roku, a resztę udziałów The Digitals przejęła prawie dwa lata później.
W trzech kwartałach ub.r. Mediacap zanotował 44,41 mln zł wpływów ze sprzedaży i 3,1 mln zł zysku netto. W połowie ub.r. z prywatnej emisji swoich akcji pozyskał 3,94 mln zł (wypłacił też 1,92 mln zł dywidendy z zysku z 2015 roku). Zarząd firmy zapowiadał wtedy kolejne przejęcia.
Dołącz do dyskusji: Mediacap negocjuje kupno agencji marketingu wideo